Popis / Obsah / Info k filmu Nevěrné hry
Snímek je celovečerním hraným debutem režisérky Michaely Pavlátové, zkušené autorky animovaných filmů, která má na kontě desítky prestižních mezinárodních ocenění za své kreslené snímky, včetně Zlatého medvěda z Berlinale a nominace na Oscara. Nevěrné hry jsou příběhem o vzájemném hledání partnerské harmonie. Film vznikl podle scénáře slovenské autorky Tiny Diosi. Vypráví příběh klavíristky Evy, která následovala svého manžela, hudebníka a skladatele Petera do malé vesnice na slovensko-maďarském pomezí. Zatímco Peter má ve zdejším prostředí klid na skládání, Eva jako interpretka marně hledá uplatnění, cítí se odtržená nejen od rodiny, ale také od důvěrně známého pražského prostředí a přátel. Nevěrné hry jsou komorním milostným dramatem o lásce, nevěře, lidských selháních i nacházeních sebe sama.
Kino Aero
Popis / Obsah / Info k filmu Nevěrné hry
Příběh o vzájemném hledání partnerské harmonie vznikl podle scénáře slovenské autorky Tiny Diosi. Vypráví příběh klavíristky Evy, která následovala svého manžela, hudebníka a skladatele Petera do malé vesnice na slovensko-maďarském pomezí. Zatímco Peter má v zdejší prostředí klid na skládání, Eva jako interpretka marně hledá uplatnění, cítí odtržená nejen od rodiny, ale také od důvěrně známého pražského prostředí a přátel. Nevěrné hry jsou komorním milostným dramatem o lásce, nevěře, lidských selháních i nacházeních sebe sama.
Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora
Popis / Obsah / Info k filmu Nevěrné hry
Komorní psychologický snímek Nevěrné hry je celovečerním hraným debutem autorky animovaných filmů Michaely Pavlátové a také slovenské scenáristky Tiny Diosi. – Jednoduchý příběh o manželské krizi slovenského skladatele Petra a české klavíristky Evy, kteří žijí ve vesnici na slovensko-maďarském pomezí, poskytuje dostatečný prostor pro citlivou studii mezilidských vztahů. – Manželé bydlí ve venkovském domku s velkou zahradou. Zatímco Peter je pohlcen svou prací (kterou dělí mezi nutné kšefty a vlastní volnou tvorbu), Evě stále více vadí jeho nevšímavost i to, že se zde nemůže profesionálně uplatnit. Východisko se pokouší nalézt v milostném poměru se světáckým violoncellistou Andrejem, avšak záhy pochopí, že to je omyl. Peter se tajně trápí její nevěrou a postupně přehodnocuje své jednání. Nakonec si oba uvědomí, že jejich manželství má perspektivu... Do děje vstupuje ještě rozvedená sousedka Mária s dvanáctiletou dcerkou Jankou, které se přistěhují do domku na jejich pozemku. – Michaela Pavlátová přijala nabídku producentů a ujala se režie koprodukčního projektu. Podařilo se jí vyhnout se úskalím schematického modelu a oživit jej nevšední upřímností a chápavým přístupem k postavám. Mohla se přitom opřít o své spolupracovníky, zejména o kameramana Martina Štrbu a o herce. Zuzana Stivínová hrála svou roli v období těhotenství. Ve filmu je důležitá hudba mladého skladatele Petra Hromádky a významným prvkem je lokalizace příběhu do slovensko-maďarského prostředí, jež je několikrát konfrontováno s pražským životním stylem. – Film byl natáčen digitální technologií, kamerou DVCAM Sony DSR-PD 150P, a dlouho byl v tisku uváděn pod tituly Únava či Únava ve dvou. Název byl změněn na poslední chvíli. – Ve snímku se objevují výňatky z představení pražského divadla Archa Marné tázání nebes.
Tomáš Bartošek, Filmový přehled 2003/6,
Autor/Zdroj: Bartošek Tomáš/Filmový přehled
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište