Popis / Obsah / Info k filmu MlčeníJedna rodina, dvě sestry a slova, která je někdy lepší ani nevyslovit. Intelektuálka Ester (
Ingrid Thulin), její živelná sestra Anna (
Gunnel Lindblom) a Annin syn Johan (
Jörgen Lindström) jsou na společné cestě vlakem, na cestě, během které se odkrývají mnohaleté nevyslovené křivdy a nevyřešené rozpory. Emocionálně rozdílné ženy mají zcela odlišný přístup k životu. Jedna se uzavírá do vlastního světa svého pokoje, kde se léčí alkoholem a cigaretami a nutí se dokončit svou práci. Druhá se vydává do ulic neznámého města, aby poznala místní lidi a zároveň uspokojila své sexuální touhy. Uprostřed všeho se ocitá nevinný chlapec, který se snaží porozumět jazyku cizí země a zároveň prolomit citové bariéry, které se kolem něj vytvářejí.
Zdroj: Film Europe Media Company
Popis / Obsah / Info k filmu MlčeníVe třetím dle komorní trilogie, nazvaném Mlčení, v němž Bůh nejen mlčí, ale zcela „absentuje", zkoumá Bergman duševní a citovou krizi dvou žen, sester: intelektuálky Ester a živočišné Anny, které se octnou ve fiktivní zemi v předválečném stavu. V intimním vhledu do jejich napjatého vztahu a tíživé osamělosti ve dvou se obnažuje jako diagnostický příznak i narušená sexualita. Tři proslavené erotické scény, na svou dobu odvážně odtabuizované, vyvolaly skandální reakci a vedly dokonce k obvinění režiséra z pornografie. Umělecký výraz byl tehdy při uvedení filmu do určité míry zastíněn tímto diváckým „voyeurským" zážitkem. Pro Bergmana sexus v Mlčení představoval sféru, v níž se průkazně zrcadlilo odcizení v mezilidských vztazích. Sexem posedlá Anna shledává jako jedinou možnost komunikace ve splynutí s jiným tělem. Vyhovuje jí, že se s anonymním cizincem nedomluví jinak než „řečí těl". Smyslnou tělesností se staví proti Esteřiné chladnému intelektu, kterým ji sestra pokořuje. Nemocná Ester se pokouší v marném úsilí naposledy oživit své umírající tělo, ale její autoerotické ukojení se podobá smrtelné agonii. Svědkem nelítostného sesterského souboje v odosobněném hotelu je Annin syn, malý Johan, jemuž jako jedinému Bergman přiřkl pozitivní poselství. V chlapcově úsilí porozumět nesrozumitelnému jazyku cizí země je uložena symbolická touha prolomit okolní cizotu.
Autor/Zdroj: /Kino AERO
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište