reklama

FDb.cz - filmová databáze

Dnes je 10.12.2016 a svátek má Julie. Tip: Nej půjčka >>

Rozšířené vyhledáváníPostrádáte zde něco?

 
 
ohodnotit

Obsah filmu Mistr a Markétka

 
Mistr a Markétka

Televizní inscenace podle divadelní hry PhDr.Václava Klapky na motivy stejnojmenného románu Michaila Bulgakova.
TV Režie: Viktor Polesný
Divadelní režie : Václav Klapka
Dramaturgie: Šrámek - Loucká.
Natočeno v (požárem a jeho následnou likvidací zdevastovaném) Komorním divadle v Praze.


Obsah

Do Moskvy 20.let dvacátého století přijíždí (přilétá?) Woland (sám Ďábel) se svojí svitou, kterou tvoří Azazelo a Helga. V úvodní části žádá Woland své průvodce, aby mu předvedli vzorky obyvatel Moskvy. Je mu představen básník Ivan Bezprizorný (mladý, namyšlený, netalentovaný), ředitel cirkusu Rimskij (hloupý,...
 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>
reklama

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

akademik
Hodnocení:
Přidáno: 8.1.2009
Kdo viděl divadelní představení „Mistra a   Markétky“ od Divadelního souboru Jirásek   Česká Lípa, dá mi za pravdu, že TV přepis je   tomuto představení dosti dlužen.   Přinejmenším v napětí a rytmu. Jsem si   vědom, že nelze přetavit živé představení   do televizní podoby bezezbytku, ale   profesionální vědomí zavazuje maximálně se o   to pokusit.
Co záznamu nejvíce chybí je čas.   Nejen potřebný na záznam, ale především čas   na přípravu.
Románová předloha propojuje   několik rovin a velké množství postav.   Divadelní zkratka redukuje nejen tyto roviny na   nezbytné minimum, charaktery několika postav   sloučí do jedné, ale především velice   pozoruhodně přiřazuje postavám jedné roviny   význam jiné postavy v jiné časové rovině.   Zjednodušeně, Ivan se ocitne v roli Ješui v   Jeruzalémě za vlády císaře Tiberia, tupec   Rimskij v roli Matouše, či Mistr, který zakusí   smrt Jidáše. K vyjádření tak složitých   situací používá soubor divadelní prostředky   (zvuk, světlo, hudbu, kostýmy a různé efekty)   v přesně načasovaných momentech, kdy jedna   situace končí, ale už se vytváří výchozí   moment pro další. Divák v hledišti je tak do   těchto situací vtahován plynule s jistou   dávkou překvapivosti. Aby to fungovalo u   televizním přepisu (zejména tehdy, když je   inscenace přenesena z klasického jeviště do   prostředí nedivadelního), musí se tomu   věnovat maximální příprava. Výběr   prostředí vyhořelého Komorního divadla byl   geniální nápad. Samotná realizace byla velká   improvizace. Kouzlo místa zcela jistě působilo   na herce, ale k divákům moc   neproniklo.
Začátek TV filmu otevře nějaký   způsob vyprávění a slíbí určité zajímavé   vyjadřovací prostředky (Ďábel se svojí   svitou stojí na vyvýšeném místě nad Moskvou,   nasvícen ze spodu vrhá stín kříže). Tento   příslib je plněn asi čtvrt hodiny   (předvádění vzorků hlavních protagonistů   mezi sloupy hlediště s plesnivými a potrhanými   tapetami, polepenými novinami v azbuce, nebo   probouzející se Moskva do pracovního dne). Pak   se něco zvrtne. Dvě postavy (Ivan a Berlioz)   opouštějí pevně ohraničený svět   zdevastovaného divadla – Moskvy, a jdou ven na   nějaký dvorek, či zpustlou zahradu a je slyšet   ruch staveniště, města? A všechna magičnost   je fuč. No a od toho okamžiku se už zpět, jako   divák, nevrátíte. Všechny nápady skončí.   Pak už jen v rychlém sledu jednotlivé scény   tak jak mají jít za sebou, bez propojení.   Návaznosti kostrbaté, nezajímavé. Spěch,   spěch, spěch. Jen občas odchody do „klecí“   s protisvětlem (ale je vidět, že se to   natočilo už dřív, kdy byl ještě čas),   prostřihy na Ďábla s křížem v zádech a na   závěr jeho odchod.
Abych nebyl nespravedlivý   musím vzít úvahu dobu vzniku tohoto záznamu.   Dobu společenského kvasu, spěchu a touhy toho   stihnout co nejvíc. Přelom. Je nesporné, že   zaznamenat tohle představení je přínos a   záslužný čin. Už proto, že amatérské   divadlo osmdesátých let minulého století je   fenomén, který překročil rámec zájmových   kroužků a udržoval v celé republice kulturní   povědomí na velice slušné   úrovni.
akademik

Hodnocení:n12345678910
Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 139650
Osobností: 599756
Fotografií: 517544
Plakátů: 250492
Obsahů a biografií: 128944

Poslední komentáře

Buchty a klobásy (2016)

Filmy, které

Buchty a klobásy
prvoplánově staví na   slovníku, který by (snad)   mohl být chloubou nějakého   zamindrákovaného   dospívajícího jedince,   obvykle vyzní více >

Autor: RwlBem | Hodnocení: 2 / 10

Sedm statečných (2016)

Návrat ve velkém stylu?...

Sedm statečných
Ctím klasiku z roku 1960 a   sám moc předělávky   starších filmů nemám v   lásce, většinou to dopadá   Blbě! Zde si ale myslím, že   film více >

Autor: FLA | Hodnocení: 8 / 10

Sliz (1988)

Vraždící sliz, brrr:-)

Sliz
Tak jasný dnes už to tolik   neosloví, ale porád   koukatelnej horor s prvky   sci-fi, kdy do malého   městečka dorazí sliz,   který pojídá více >

Autor: FLA | Hodnocení: 6 / 10

Cizí lidé (1983) [TV inscenace]

Cizí lidé
Honzíkovi Lukeslovi se   rodiče zabili v autě, ve   chvíli, kdy byl u Fišerů a   hrál si s Péťou. Herečka a   spisovatel řeší dilema,   více >

Autor: jarda53

Raluca (2014)

Raluca
Mám pocit že ten Honza   Dolanský je do těchto rolí   ten pravý. Příběh protkán   erotickými scénami s koncem   co jsem ne jenom já necekal.

Autor: wena | Hodnocení: 6 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení
iPhone
 
App Store hodnocení:
Android
 
Google Play hodnocení:
Windows Phone
 
WP store hodnocení:
BlackBerry
 
BB world hodnocení:

Copyright © 2003-2016, Filmová databáze s.r.o. (FDb.cz). Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Tyto webové stránky využívají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace.

Load: 0.049/0.036