Obsah filmu Mildred Pierceová
Mildred Pierce, založená na stejnojmenném románu Jamese M. Caina, je rozdělena do dvou částí. Rámcové vyprávění, v němž dvakrát přihlížíme vraždě Monteho Beragona – jednou v úvodu, podruhé (a trochu jinak) v závěru – je ryzí noir: dominují mu noční, expresivně nasvícené záběry a matoucí způsob vyprávění, přivádějící diváka na falešnou stopu. Vložená retrospektiva, tvořící dominantní část stopáže, naopak představuje klasické melodrama, v němž sledujeme snahu Mildred vypracovat se z uťápnuté ženy v domácnosti na majitelku úspěšného řetězce restaurací a souběžně s tím se zavděčit zkažené dceři Vedě. Snímek Michaela Curtize ovšem překračuje...
Mildred Pierce, založená na stejnojmenném románu Jamese M. Caina, je rozdělena do dvou částí. Rámcové vyprávění, v němž dvakrát přihlížíme vraždě Monteho Beragona – jednou v úvodu, podruhé (a trochu jinak) v závěru – je ryzí noir: dominují mu noční, expresivně nasvícené záběry a matoucí způsob vyprávění, přivádějící diváka na falešnou stopu. Vložená retrospektiva, tvořící dominantní část stopáže, naopak představuje klasické melodrama, v němž sledujeme snahu Mildred vypracovat se z uťápnuté ženy v domácnosti na majitelku úspěšného řetězce restaurací a souběžně s tím se zavděčit zkažené dceři Vedě. Snímek Michaela Curtize ovšem překračuje osobní rovinu a reflektuje i dalekosáhlejší společenskou problematiku: proměnu postavení žen během války, rozklad nukleární rodiny, utopičnost amerického snu či nepřeklenutelnost třídních rozdílů. (Milan Hain)
Noir Film Festival < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (4)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 2.9.2012
Opičí láska nikdy nevedla k ničemu dobrému a na příběhu Mildred Pierce(ové) to můžeme přesně vidět. Je nutné obdivovat sílu matky, která si dokázala poradit v nelehké situaci a postarat se o rodinu, ale proto si myslím, že měla v sobě najít dost síly a nechat dcerušku zpívat v baru s nějakou minimální podporou a ne jí vrátit znovu do luxusu. Joan Crawford(ová) dokázala zahrát tu první silnou ženu skvěle, ale v momentě, když měla své dceři ukázat, kde je její místo, začalo mi ztvárnění její postavy vadit.
Výborné postavy jsou především v druhém plánu, postavy Wallyho a Idy by k sobě jako pár přesně pasovaly. Ze začátku jsem měla obavy, že vraždu odnese Wally, potažmo Mildred, ale nakonec každý dostal po zásluze zaplaceno.
I po tolika letech je příběh Mildred velmi silný a varující, jak může skončit matka, potažmo dítě, když se zahrne opičí láskou.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 23.11.2008
Příběh zaslepeného sebeobětování matky pro svou nevděčnou, vypočítavou a krutou dceru dovedeného dokrajnosti. Téma určitě blízké fanouškům Larse von Triera, tady pochopitelně bez vypjaté expresivity a naturalismu. Dobová melodramatická klišé jsou naštěstí hodně potlačená. Výborně propracované jsou charaktery, hlavně u vedlejších postav. Jmenovitě Jack Carson jako cynický, sobecký vtipálek, který je ale na druhé straně vždy ochotný podat pomocnou ruku ve filmu září. Ta postava tu má podobnou osvěžující funkci jako kapitán Renault v Casablance, další klasice od stejného režiséra. Dialogy jsou živé, uvěřitelné, což vynikne hlavně ve srovnání se soudobou tvorbou u nás (to se tu vážně točily jenom rozpustilé veselohry jakkoli skvělé?). Děj má spád a dokáže strhnout. Ne na každý "oskarový" snímek se dá koukat i po takových letech bez shovívavého úsměvu.