Duben
ohodnotit

Léolo

Země:
Rok:
1992
Délka:
107 minut
Premiéra v ČR:
6.2.1996
„Strhující proud krásných vzpomínek, představ a tužeb chlapce, žijícího v chmurném prostředí rodiny postižené šílenstvím“
Popis / Obsah / Info k filmu Léolo
Jak naznačuje už podobnost mezi výslovností kanadského frankofonního režiséra Lauzona a jménem hlavní postavy jeho filmu Léola Lozeaua, jde o snímek s autobiografickými prvky. V žádném případě však nelze očekávat realistické či nostalgické oživování dětských vzpomínek. Tématem filmu je život a především bizarní sny malého kluka na prahu dospívání. Kanadský chlapec z Montrealu Léolo Lozeau cítí, že nepatří do rodiny, kde vládne přízemní tatínek. Vysnil si proto jiného otce a sám touží zbavit se své identity. Trvá na italské podobě svého jména: Léolo Lauzonne. Žije téměř výhradně ve vlastních představách, jimž podrobuje také vzpomínky na rané dětství i současnou realitu. Lidé z nejbližšího chlapcova okolí se tak stávají postavami v příbězích, jež jsou přinejmenším z poloviny smyšlené
Rámec nespoutané fantazie dovoluje autorovi naprosto volně pracovat s časovými a významovými rovinami, přičemž rozdíl mezi realitou a fikcí je jen těžko postižitelný. Díky stejnému poetickému klíči spojuje Lauzon ve zvukové stopě nejrůznější hudební styly: místo původní hudby použil skladby kultovního písničkáře Toma Waitse, Rolling Stones, francouzského šansoniéra Gilberta Bécauda, ale i tibetské liturgické zpěvy a díla etiopských
hudebníků. Dalším významným poetickým prvkem je užití vypravěče. Vzdálenou inspiraci poetikou Federica Felliniho naznačují ženské postavy (záměrně idealizovaná Italka Bianca, Léolova matka jako chlapcovo útočiště, tlustá prostitutka Regina) a nadřazenost fantazie nad skutečností. Na rozdíl od Felliniho však Lauzon pracuje s vysloveně naturalistickými motivy, hraničícími místy až s perverzností.
Kino ART

Autor/Zdroj: /


Popis / Obsah / Info k filmu Léolo
Jak naznačuje už podobnost mezi výslovlnstí příjmení kanadského frankofonního režiséra Jean-Claudea Lauzonu a jménem hlavní postavy jeho filmu Léola Lozeaua, jde o snímek s autobiografickými prvky, V žádném případě však nelze očekávat realistické či nostalgické oživování dětských vzpomínek. Tématem filmu Léolo je život a především bizarni sny malého kluka na pruhu dospíváni - Kanadský chlapec Léo Lozeau z dělnické čtvrti Montrealu cítí, že nepatří do rodiny, kde vládne přízemní tatínek. Vysnil si proto jiného otce a
sám touží zbavit se své identity: trvá na italské podobě svého jména - Léolo Lauzonne. Žije téméř výhradně ve vlastních představách, jimř podrobuje také vzpomínky na rané dětství i současnou realitu. Lidé z nejbližšího. Chlapcova okolí se stávají postavami v přibězích, jež jsou přinejnenším z poloviny smyšlené. - Rámec nespoutané fantazie dovoluje autorovi naprosto volně pracovat s časovými i významovými rovinami, přičemži rozdíl mezi realitou a fikcíí je jen těžko postižitelný. Diky stejnému poetickému kliči spojuje Lauzon ve zvukové stopě nejrůznější hudební styly; místo původní hudby použil skladby kultovního kalifornského pisničkáře Toma Waitse, Rolling Stones, francouzského. šansoniéra Gilberta Bécauda, ale i tibetské liturgické zpěvy a díla etiopských hudebníků. Dalším významným poetickým prvkem je ulžtí vypravéče; ačkoliv Léolo končí jako dvanáctiletíý v kómatu, vypráví svůj přiběh mimo obraz dospélým hlasem. - Vzdálenou inspiraci poetikou Federika Felliniho naznaču-
jí ženské postavy (záměrně idealizovaná Italka Bianca, Léolova matka jako chlapcovo útočiště, tlustá prostitutka Regina) a nadřazenost fantazie nad skutečností. Na rozdíl od Felliniho však Lauzon pracuje s vysloveně naturalistickými motivy, hraničícimi místy až perverzností. - Do role tělnaté Léolovy matky obsadil režisér populární kanadskou zpěvačku Ginette Renoovou; postavu starého Krotitele veršů, která jediná požívá bezvýhradné úcty autora,
představuje bývalý Lauzonův učitel publicista a později politik (stoupenec politické nezávislosti Québecu) Pierre Bourgault; v jedné z vedlejších rolí se objevuje režisér Denys Arcand.

Autor/Zdroj: /Filmový přehled


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište


Hodnocení:n12345678910

TV Program

ČT1 - Četnické humoresky (1997) [TV ...

20:10 - 21:40

51 minut již uběhlo
39 minut zbývá do konce

ČT2 - Krásné země z výšky

20:00 - 21:05

61 minut již uběhlo
4 minut zbývá do konce

NOVA - Utajený šéf (2018) [TV pořad]

20:20 - 21:55

41 minut již uběhlo
54 minut zbývá do konce

Prima - Polda (2016) [TV seriál]

20:15 - 21:40

46 minut již uběhlo
39 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190566
Osobností: 697848
Fotografií: 763974
Plakátů: 376593
Obsahů a biografií: 178282

Poslední komentáře

Body Bags - Historky z márnice (...

Body Bags - Historky z márnice
Proč tak nízký hodnocení   na jiných stránkách? Dyť   je to celkem velká kultovní   klasika devadesátek...

Autor: svitani

Sud (1998) [TV epizoda]

Sud
Spíš nadprůměrnej díl,   ale pobavilo duo Ničitel &   Vraceč určitě   přejmenování Kelso na Blbso   to mě rozbilo! Holt párty se   sudem piva se nakonec vyvinula   drobek jinak.

Autor: FLA | Hodnocení: 7 / 10

Erikova první práce (1998) [TV e...

Erikova první práce
Díl začne normálně, pak to   jede na plný plyn. Poté co   Eric Forman získá práci ve   Fatso Burger a nemá na nic   čas, nestíhá ani párty   více >

Autor: FLA | Hodnocení: 8 / 10

Santa je úchyl! (2003)

Santa je úchyl!
Tohle opravdu není pro   diváky, kteří nezvládají   drsnější a svéráznější   humor, který se ještě   navíc opírá o vánoční   atmosféru. Období, více >

Autor: Karius | Hodnocení: 8 / 10

Etiketa (2004) [TV seriál]

Etiketa
Opravdu hodně povedený a   hlavně velmi užitečný   dokumentární cyklus o tom,   co by měl vědět každý z   nás, ale většina z nás to   buď neví, více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 9 / 10