Obsah filmu Artemisia
Epizoda ze života
Artemisie Gentileschiové (1593 - 1653), která je považována za první velkou malířku v dějinách umění. Film nakládá s historickými skutečnostmi poněkud volně. Ve skutečnosti se má za to, že Artemisia byla skutečně znásilněna. U soudu o ní milenec hovořil jako o promiskuitní ženě, čímž se ji snažil zdiskreditovat. Také předváděné obrazy byly namalovány v pozdějším období.
Itálie v roce 1610. Sedmnáctiletá Artemisia je dcerou známého malíře Orazia Gentileschiho. Zdědila talent a otec ji podporuje, ale na Akademii umění ve Florencii není jako žena přijata,...
Epizoda ze života Artemisie Gentileschiové (1593 - 1653), která je považována za první velkou malířku v dějinách umění. Film nakládá s historickými skutečnostmi poněkud volně. Ve skutečnosti se má za to, že Artemisia byla skutečně znásilněna. U soudu o ní milenec hovořil jako o promiskuitní ženě, čímž se ji snažil zdiskreditovat. Také předváděné obrazy byly namalovány v pozdějším období.
Itálie v roce 1610. Sedmnáctiletá Artemisia je dcerou známého malíře Orazia Gentileschiho. Zdědila talent a otec ji podporuje, ale na Akademii umění ve Florencii není jako žena přijata, protože to odporuje tehdejším zákonům. Orazio dostává novou zakázku vyzdobit místní kostel náboženskými freskami. Spolupracuje s Agostinem Tassim, umělcem vyškoleným v nejnovější technice malířství. Orazio požádá Tassiho, aby naučil dceru nové technice. Brzy se mezi učitelem a žákyní vyvine vášnivý vztah. Tassi připraví dívku o panenství. Když se to dozví Orazio, chce, aby se Agostino s Artemisií oženil. Dojde k soudu, kde vyjde najevo, že je Tassi ženatý a navíc má poměr se svou švagrovou. Soudce nařídí právo útrpné. Tassi nedokáže přihlížet mučení své milenky a přizná, že ji znásilnil. Je odsouzen ke dvěma letům vězení. Milenci se již nikdy nesetkají. < Zobrazit méně
Autor: curil, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.6.2017
Tradičně pojatý historický film s výbornou atmosférou a s perfektný výpravou, jak už je v podobných evropských koprodukcí zvykem. Také už je také zvykem upravit si historické skutečnosti podle potřeby. V tomto případě je to tak půl na půl. Nevadilo by to ani tak u závěrečného soudu, kde je Tassi ukázán jako šlechetný muž, i když šlo o pěkného vejlupka a prostopášníka. Čert to vem! Více mi vadilo, že film ukazuje obrazy, které byla namalovány později. Tím vlastně zkresluje záměr ukázat život první opravdové malířky v dějinách umění v posloupnosti jejího vývoje. .