Obsah filmu Antikrist
Tragédie, která se dala snadno odvrátit, navždy změní životy Muže a Ženy. Žena zkolabuje, Muž se snaží zachránit jejich manželství a ulehčit jejich utrpení. Navrhuje společnou terapii v odlehlém dřevěném srubu uprostřed lesů, které, k divákovu překvapení, jako by vystoupily z té nejhorší noční můry. V tu se mění i pobyt manželů a to, co mělo být jejich „rájem“, se stává tím nejhorším peklem. Oživlá příroda a zvrácená psychologie hrají velkou roli v tomto podivném experimentu – vrátí se Muž a Žena jako dvojice, nebo každý sám? Vrátí se vůbec?
20. dny evropského filmu
Související odkaz
Recenze: Antikrist
Písničku „Není nutno, není nutno, aby bylo přímo veselo, hlavně nesmí býti smutno, natož aby se brečelo...“ si Lars von Trier při natáčení svých filmů... číst dál
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 24.2.2019
A tohle bylo co?
Po Jackovi jsem byl docela namlsanej, ale tohle bylo totálně o ničem. Tři hodiny plné rádoby psychoanalytického a psychoterapeutického blábolení. To člověku dost výrazně sníží IQ.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.11.2013
Během filmu se mi těžko dýchalo. Depresivní atmosféra, pekelné obrazce, úchvatné záběry, labyrint myšlenek, temné zvuky a objevení v sobě něco démonického. Dech beroucí zpomalené záběry jsou ukázkou Trierova umění a otevřel nám dvířka do jeho démonické duše (do jeho vnitra nahlédneme v plném rozsahu, je to dlouhá temná cesta, která v nás zanechá následky). Willem Dafoe už má tvář maniaka a Charlotte Gainsbourgová zaslouží velké ocenění za její výkon (neuvěřitelné co všechno herci dělali na příkaz Triera). Film, který nechce nikdo vidět podruhé. Démonické, nadpozemské.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 6.9.2013
Totéž co v Melancholii. Prvních pět minut a něco audiovizuální koncert a pak prostě nic. Jako kdyby došla pára. Pro mne zase nudná blbina se spoustou dialogů bez akce či děje. Tedy celou hodinu. Pak už to ovšem jede jako rychlík. Velmi těžce se hodnotí, když hodina je odpad a zbytek dosti dobrý. Hm. 201209099052/9532
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 20.1.2013
ANTIKRIST
Vyloženě artové dílo, které nevzniklo pro běžného diváka. Je to dílo sice zajímavé, odvážné, dráždivé, vizuálně podmanivé, ale... Úvod filmu je úžasný, excelentně nesnímaný a podkreslení hudbou je fascinující. Zbytek filmu nabízí studii rozkladu osobnosti v souvislosti s prožitou hlubokou bolestí nad těžkou ztrátou. Vznikne forma intimního manželského dramatu s hororovým vyústěním, jenž je ozvláštněna metaforou o vlivu pekla na lidskou duši. Příběhová linie byla nahrazena velkou mystikou, kterou většina diváků nepochopí, protože o ní nic neví. Psychothriller o pohlcující moci přírody, slabosti rozumu a ďáblovi v těle ženy se mění v očistné depresivní divadlo.
Ve filmu jsou odkazy na jakousi mystiku, kterou neznám. Tak jsem trochu pátrala a zjistila jsem, že existuje spousta lidí, kteří nemají nic lepšího na práci a tak vymýšlejí jakousi pseudovědu o pekle. Tito lidé vytvořili učení nebo soubor podobenství o tom, že příroda je stvořena ďáblem, že je v ní zosobněno zlo samo. Ve filmu vidíme jen negativní věci. Tři žebráci jsou bolest, žal a zoufalství, které na sebe berou podobu tří zvířat, objevují se postupně a nakonec najednou. Na začátku umírá dítě, umírá pokračování rodu. Jestliže muž a žena jsou zde zástupci lidstva, umírá pokračování lidstva, ale zbývá ještě plodivá síla, kterou je potřeba symbolicky zničit útokem na mužské i ženské pohlaví. Obráceně obuté botičky symbolizují cestu zpět ke smrti. A tak dále, a tak dále…Originalita se prý oceňuje a tady jí je teda nepočítaně. Prostě Antikrist byl natočen zřejmě jen pro stoupence této antivíry. Pro většinovou populační skupinu bude dílo zmatené a nepochopitelné.
Samotný příběh pro běžného diváka je hlavně o tom, jak se změní člověk po obrovské osobní tragédii, která jej potká, jak se dokáže vyrovnat s pocitem viny a jak odolat nátlaku na lidskou psychiku. Stačilo se zaměřit více na vztah dvojice v dané životní etapě, případně zajít dále do minulosti. A mohlo být tak silné, tak působivé.
Takhle vznikl nejkrásnější film o těch nejhnusnějších věcech. Jenže zůstane jenom a pouze jako čistě autorské a ryze osobní vidění situace. Nezapomenutelné, ale podruhé už nikdy. A ti dva vynikající herci, kteří se výborně shodli a doplňovali, vytvořili geniální herecké psycho.
Posledních pár minut filmu se dá přirovnat k brutálnímu hororu, protože to, co uvidíte tu, jen tak někde neuvidíte. Film pro otrlého diváka, kterého pár lekaček a řezání do údů či pohlavních orgánů nedokáže rozhodit. Tohle je další případ obrazových cvičení, které vtáhnou svou bizarností, které vylekají a šokují. Zaujmou, udiví, ale mně se to nelíbí. Ale to nic nemění na tom, že je to neuvěřitelně brilantně natočeno. Na druhé straně nevěřím, že žena, která by skrze své sexuální prožitky přišla při tamto aktu o dítě, by se pak neustále chtěla milovat. Dobře, film nastoluje smrt a pocit viny. To je to, co chtěl režisér vlastně říci. Ale zvolené metody k vyjádření tak jednoduché pravdy jsou hodně zvláštní a nejsou adekvátní. Někomu se to bude zdát absurdní, někomu přehnané, někomu geniální, někomu zase přízemní, zbytečně přehnané, brutální a nelogické. Snímek využívá satanských propriet k ohromující metafoře rozkladu muže a ženy. Já jsem použité jinotaje skoro neodhalila a ani mne nijak nelákalo nad nimi přemýšlet, ani jim porozumět. Satanista nejsem a tak mne to prostě a jednoduše nebavilo.
Reklama
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 19.11.2012
ANTISHIT
Váhal jsem mezi 10-20% nakonec dávám 20% za les a za to jak W.Dafoe se táhne s tím kusem u nohy, to muselo dát zabrat to zahrát,jinak absolutně film o ničem!!
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 16.11.2012
I mistr tesař se někdy utne... Lars von Trier ovšem ne!!! Ten se s Antikristem neutnul, ale bohužel si přímo šlápl na hrábě...
Naprosto famózní úvod s tragédií, po jaké bych o rozum přišel i já, o tom žádná. V mém případě tedy spíš o zbytky rozumu ;-) Takže ušmiknout (né klitoris, ale ten geniální úvod!) a postavit na piedestal TOP nejsilnějších a nejpropracovanějších filmových scén všech dob. A to, že matce hráblo, to se dalo čekat, s tím opravdu problém nemám. S čím mám docela problém je, že hráblo i mému oblíbenci Larsovi, který se kvůli filmařskému řemeslu již při natáčení Království upsal ďáblu a kvůli tomu si teď myslí, že mě může téměř celý film mlátit klackem samoúčelnosti po hlavě a já mu k tomu do rytmu budu tleskat rukama zaprasenýma od krve a rochnit si, jakou čest mi Lars svým „uměním“ prokazuje... Nebudu se dál planě rozčilovat, ulehčuji si práci a bez výhrad se podepisuji pod komentář Hugina. O dvě hvězdy víc než on dávám, abych alespoň nějak zmírnil psychickou újmu, kterou dva dobří herci - Willem Dafoe a Charlotte Gainsbourg, zcela jistě utrpěli při natáčení těchto zhmotnělých režisérových obsesí.
Závěrečné titulky: Tento komentář byl volně inspirován mým skutečným životem, jakákoli podobnost s komentáři ostatních uživatelů je čistě náhodná. Při psaní tohoto komentáře nebylo usmrceno nebo zraněno žádné zvíře, ať němé, mluvící nebo vycpané, ani nedošlo k jakémukoli poškození žádných genitálií...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 28.10.2012
Takhle zdeptat, zadupat do země umí jedině Lars von Trier. Už ho trochu znám a i pověst o výjimečné brutalitě Antikrista ke mě dolehla, přesto mě film vyplivnul absolutně vyždímaného, ale - a to je důležité - ne bez katarze. Všechny ty nechutnosti, ať už fyzické nebo psychické se sice dotýkají hranic kdy už se to nedá vydržet, ale nejsou samoúčelné. von Trier velmi precizně sleduje, rozvíjí a završuje myšlenku rýpající se v samotné podstatě naší existence. V tom zápase Divokost versus Civilizovanost nevyhnutelně vítězí morálně netečná, všeobjímající příroda, smrt a život, dobro a zlo v jednom lhostejném chumlu. A tohle si připustit není pro naší zbytnělou člověčí ješitnost určitě nic příjemného.
Von Trier tady zcela opustil všechna pravidla Dogmatu, která spoluvytvářel a Antikrist je zatím jeho vizuálně nejvytříbenější film, v němž skoro každý záběr je malířským plátnem. Herci si zaslouží ten nejhlubší obdiv a napadá mě, jestli by nebylo od věci zřídit speciální kliniku pro von Trierovy spolupracovníky, protože účinkování v jeho filmech jim musí přinášet doživotní traumata. Asi by šlo stejnou myšlenku ztvárnit šetrnějším způsobem, ale nebylo by to určitě zdaleka tak působivé a zdrcující. Netuším, jestli ještě někdy najdu odvahu se na to podívat a zdráhám se ten film dokonce někomu doporučovat. Ale nad stoprocentním hodnocením neváhám ani vteřinu.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 15.7.2012
Jedním slovem masakr! Nepopírám, že to je z Trierovy strany čirá dekadence, ale mě, jakožto možného budoucího psychiatra doslova pohltil!
Reklama
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 7.6.2012
Těžký, náročný, odvážný, pobuřující, kontroverzní, zajímavý, překvapivý, do jisté míry i nechutný film. Takovéto emoce ve mě film vyvolal. Nejsem zrovna puritán, ale některé scény si mohli tvúrci odpustit. Po vizuální stránce byl začátek filmu moc dobře udělaný, ale pak už to šlo od desíti k pěti. A takové je i mé hodnocení- 5/10
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 12.3.2012
Ufff, tam se děly věci jak na chatce ve Smrtelném zlu 2!!!! Tak nějak nechápu, jak mohl jeden a ten samý člověk stvořit nejkrásnější prolog, jaký jsem kdy viděla a následně mě nechat tápat ve stupňujícím se strachu a hnusu, bez konečného vysvětlení, proč jsem se na něco takového musela dívat? Dávám dvě hvězdy za úvodní opojení krásou obrazu a ty další za emoce, vyvolané proti mé vůli, s kterýma teď nevím, co si počít.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film