Obsah filmu 3 dny v Quiberonu
Pro generace diváků je Romy Schneiderová naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale v roce 1981 jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Psychickou podporu herečce spěchá...
Pro generace diváků je Romy Schneiderová naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale v roce 1981 jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Psychickou podporu herečce spěchá poskytnout i její blízká přítelkyně, která se Romy snaží ochránit před příliš intimními otázkami Jürgse, o jehož motivaci pochybuje.
Dosud málo známá německá režisérka Emily Atefová natočila překvapivě zralou, tematicky vrstevnatou a detailní psychologickou studii ženy, která ze stříbrného plátna zářila tak jasně, až sama vnitřně zcela vyhořela. 3 dny v Quiberonu v jemných rysech črtají melancholické kontury sklonku jedné kariéry, s vytříbenou ironií demytizují „císařovnu Sisi“ a nahrazují její někdejší půvab poněkud unavenou, ale nesmírně charizmatickou stárnoucí ženou, kterou s fascinující přesností a věrohodností ztvárnila Marie Bäumerová.
Černobílá kamera Thomase W. Kiennasta nejen přesně rekonstruuje známou kolekci Lebeckových fotografií, ale též dynamicky rozehrává komorní drama protichůdných charakterů sevřené několika hotelovými interiéry a jen výjimečně exteriéry. Vznikl film, který je stejnou měrou poučeně cinefilní jako nevšedně empatický, kritický k manipulativní moci médií, skeptický k hvězdné gloriole i hluboce melancholický v zachycení jednoho rozpadajícího se života a osobnosti, jež pod mediálně známou maskou skrývá křehké, zranitelné a nevratně zjizvené nitro.
Vít Schmarc
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2018 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
Související odkazy
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 29.12.2020
Je až neuvěřitelné, jak je herečka Marie Bäumer podobná Romy. Škoda, že není o několik let mladší, aby více "seděla" věku Romy 42 let, kolik jí má být ve filmu. Celý příběh se točí kolem rozhovoru, který má herečka dát redaktorům německého Sternu při svém ozdravném pobytu v přímořském letovisku v Quiberonu. Romy je nešťastná kvůli tomu, že nemá u sebe svého čtrnáctiletého syna Davida, má deprese; je před natáčením svého posledního filmu "Poutnice ze Sans-Souci" (1982). Pomáhá jí její kamarádka Hilde, která jí drží nad vodou. Na životopisný film je krátký úsek tří dní málo, ale přesto se divák dozví něco nového a více, než se píše ve filmových magazínech. Nakonec konstatování, že Romy Schneiderová zemřela o rok později na zástavu srdce v Paříži.