Obsah filmu Strach nad městem
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním zůsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, se kterou se honí za "svými" zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem. Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henri Verneuile a Jean-Paula Belmonda....
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním zůsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, se kterou se honí za "svými" zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem. Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henri Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život.
Česká televize < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.9.2021
Hned na úvod musím zmínit, že film trpí strašlivými scénáristickými krpami. Začíná to vrahovým hlasem, kterého nikdo nedokáže identifikovat a končí vrtulníkem, kterého vrah neslyší, a to nemá jen oko, hluchý není. V parodii by to byla docela prdel, tady to však vadí až moc. Mezi tím jsou další kiksy, nad kterýma jen kroutím hlavou. Tak to dopadá, když na scénáři pracují tři lidé (že by to bylo Francisem Veberem, který je přeci jen zatížen jen na komedie?). Je to velká škoda, film to posouvá do nechtěných rovin. ALE!! Je tady jedno velké ALE! A to je akce, krvavé střílečky, automobilové honičky v plném provozu, nádherné masivní záběry na Paříž a v neposlední řadě hlášky a hlavně kaskadérské kousky mistra Belmonda, přičemž někdy málem i zařval. Mazec co tady předvádí, scény na střechách budov nebo na střeše jedoucího metra jsou prostě geniální a nepřekonatelné!!! Film má perfektní tempo od začátku do konce a výbornou hudbu Ennia Morriconeho. Snímek má dvě dějové roviny, ve kterých komisař Lettelier (Belmondo) jde po krku zločinci Marcucciovi (Cianfriglia) a zároveň nahání psychicky vyšinutého mordýře žen, říkající si Minos (A.M.Merli). Tahle linka mě evokuje kultovní italská gialla, bohužel ten scénář tomu podráží nohy. Přesto, všechno nelogické musím hodit za hlavu a nevšímat si toho. Jednooký Minos je dokonalá bizarní hříčka a hlavně Bébel je ikonická postava francouzského filmu a který bohužel 6.9.21 zemřel ve věku 88 let. Nikdy nikdo tady takový nebyl a už ani nebude. Čest jeho památce, odešla legenda a proto s čistým srdcem a vědomím pálím za 5!!! Jeho filmy nikdy nezestárnou!!! Jsou nesmrtelné, tak jako Jean-Paul Belmondo v diváckých srdcích nesmrtelným zůstane.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 28.10.2020
Klasická kriminálka sedmdesátek, kde Belmondo v tesilkách kosí jednoho lumpa za druhým a kdybych si nepamatovala nic jiného, tak na to hnusné oko si vzpomenu vždycky. Honičky v reálném čase a člověk přímo viděl tu námahu, kterou museli herci vynaložit. A Belmondo je blázen, protože při jeho slaňování z helikoptéry do věžáku mě jímala závrať i u obrazovky. Pamela Sweet se to nebojí ukázat, i v obýváku, kde je její dcera, člověk by pomalu s hlavním padouchem souhlasil, ale to je jenom můj problém a o ten tu nešlo.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.10.2020
Bébel v plné formě
Dnes už klasická krimi, v níž se J.-P. Belmondo neohroženě prohání v naleštěných polobotkách po střechách výškových domů. Solidní francouzská detektivka, plná střílení a honiček všeho druhu, která má sice nějaké ty nedostatky, ale přesto umí zaujmout i po tolika letech od svého vzniku.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 30.11.2019
Výborná filmová detektivka ušitá přímo na míru Jeana-Paula Belmonda, který se zde prezentoval nejen jako herec ale i jako přední filmový kaskadér!!! Dobrý scénář a strhující tempo filmu umocňuje vynikající velmi působivá hudba Ennia Morriconeho. Film nemá žádná hluchá místa a dokáže udržet diváka v neustálém napětí. Z mého pohledu bezesporu jedna
z nejlepších filmových krimi jaké jsem kdy viděl.
Reklama
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.9.2018
Když jsem film viděl jako mladší, tak jsem se i bál, Minos byl s tím vypouklým okem a vraždama odpornej, brrr. Dnes stále solidní krimi a výborné kaskadérské kousky Belmonďáka. Napětí, akce, příběh, hlášky, zkrátka vše funguje dobře - 80%.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 10.9.2017
Kriminálka, jak má být, viděl jsem film několikrát ale dnes poprvé celý. Honičky po střechách, v autech, v metru, komisař- Belmondo, přestože s mužem několikrát čučel z očí do oka a smál se, zatím zabil několik lidí než mu Belmondo musel zpravit fasádu. Krásné akční scény, jenom mě neseděl měkký hlas Jirky Krampola, z vážné kriminálky jsme měli chvílemi lecos k popukání ale na dramatické scény, je machr...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.9.2016
8
Sedm hvězd za Belmonda, je to fakt magor ze ty akcni sceny dělal sám. Osmou hvězdu za tu krásnou zrzku.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 23.7.2014
Film jsem viděl naposledy jako dítě a tenkrát na mě velmi zapůsobil, opravdu jsem se bál a srdce mi bušilo přesně v rytmu doprovodné hudby. Takže přinejmenším pro mládež se jedná o kvalitní film.
Reklama
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 23.7.2014
Jean-Paul Belmondo v nejlepší formě jako komisař i jako kaskadér, opravdu děsivý záporák, akce a napětí a pár skutečně nezapomenutelných scén nad městem, sexuální vrah Pařížanek, ale v současnosti by komisař díky svým metodám vyšetřováni skončil před soudem a všichni by byli propuštěni. Jeden z nejlepších Belmondových filmů.
Hodnocení:
Přidáno: 13.4.2013
Pro mne mají tyhle kriminálky s J.P.B. zcela odlišné polohy.Na jedné straně je to tradice/slušný námět a kamera,originální interiéry,kaskaderské výkony,výborná hudba,záběry do ulic Paříže a v neposlední řadě se všude kouří jako o život/.Na druhou stranu pak jistá dávka filmařské naivity/prostoduché dialogy,přestřelky-střílí se všude,za jakýchkoli okolností, nejlépe hlava-nehlava a krev postřelených má roztodivnou barvu,celkově slaboučký scénář/.Tahle ironicko-drsňácká poloha J.P.B. mi zkrátka moc nesedí.Pro mne je a zůstane skvělým F.Merlinem alias agentem Bob Saint-Clarem...
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film