Duben

Komentáře uživatele Morbo

Morbo

Morbo zprava

Napsat uživateli zprávu

oblíbený

Přidat uživatele do oblíbených

  Filip

Řadit dle:   Názvu filmu   |   Od nejnovějších

Počet komentářů: 39
100 000 dolarů na slunci (Cent mille dollars au soleil)
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 4.2.2010
Kvalitní raná bondovka
Stařičká, méně známá,   ale o to lepší Belmondovka.   Film samozřejmě táhnou oba   hlavní představitelé, z   nichž charisma vysloveně   srší. Belmondův   bezstarostný Rocco -   neustále nad věcí,   neustále s rošťáckým   úsměvem ve tváři - a jako   protipól Venturův   bručounský Marec - neustále   zamračený, neustále   navztekaný a vážný.   Marcovo pronásledování   Rocca má švih a styl,   poskytuje napětí, dějové   zvraty, semtam humorné   situace pro pobavení a   naprosto vynikající   závěrečné rozuzlení. 100   000 dolarů je prostě filmem,   který krom dokonalé   atmosféry Marocké pouště a   charismatických,   sympatických postav nabízí   svižnou akci a zákonitě   nemůže nudit.
Apocalypto
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 23.11.2009
Boj o přežití v Gibsonovském stylu
Co říci k dalšímu   Gibsonovu dílku   Apocalypto?
Předně,   rozhodně NESROVNATELNĚ   lepší, než předchozí   Umučení Krista, které   nebylo ani tak filmem jako   spíš samoúčelnou   kontroverzí, která měla   všechny šokovat a tím na   sebe mocně upozornit. To se   povedlo. Že film zároveň   všechny nudil, nebylo   podstatné.
Apocalypto   je konečně plnohodnotný   film. Gibsonův krvavý   naturalismus je zde stále   přítomen v míře více než   hojné, ovšem má své   opodstatnění a příběh   pouze dokořeňuje za účelem   vyvolání tíživého dopadu   na diváka. Není již alfou a   omegou a dějem samotným. To   je milé překvapení.
Ať už film diváka   baví, či nudí, je nesporně   nutné mu přiznat originalitu   a osobitost. Apocalypto má   svůj unikátní ráz a styl   (nejen díky ctění   skutečných indiánských   nářečí po celou dobu   filmu).
Film JE   skutečně adrenalinovou   jízdou. Boj o přežití   Jaguáří Tlapy je zábavný,   má spád jako hrom a   skutečný tah na branku.   Drží diváka přikovaného.   Výborný závěr Apocalypto   zachraňuje od toho, aby byl   pouhopouhou surovou akcí   plné Gibsonovské brutality   (čehož jsem se obával po   celou dobu filmu).   Závěrečných 5 minut   dodává snímku smysl a   hloubku.
Mel Gibson   rozhodně nepřekonal své   Statečné Srdce (a upřímně   řečeno nevěřím, že se mu   to někdy podaří), ale   rozhodně se velmi polepšil   od Umučení Krista. Natočil   velmi silný dobrodružný   akčňák s velmi autentickou   atmosférou. Není to žádná   pecka a nesmrtelný zápis do   historie, ale výborný film   určitě ano.
Avatar
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 28.12.2009
Bombastická sci-fi pohádka
Avatar byl k úspěchu   předurčen. Myšlenka je   vlastně zcela prostinká a   sám se divím, že s tím   nikdo nepřišel dříve.   Projďeme si atributy, které   zákonitě musely   předznamenávat masový   úspěch:
1)   Překrásný utopický   přírodní ráj plný   roztodivné fauny i flóry s   nezvyklými vizuálně   poutavými reakcemi na   okolí.
2) Nejen   překrásný, ale i do   detailů promyšlený svět s   několika opravdu skvostnými   nápady. Na Avataru je   skutečně vidět, že jako   první vznikla myšlenka   světa, kterou James Cameron   několik let rozvíjel, než   se pustil do filmařské   práce.
3) Silné pouto   mezi přírodou a   "clověkem" (Na'vi)   - tak silné, že nabývá až   existenciální roviny a jeho   přerušení má fatální   důsledky. Něco takového je   v dnešní chladné   modernizované společnosti   nesmírně poutavé a   uspokojující.
4)   Možnost procházet mezi   dvěma světy a vtělovat se   do těla Na'vi. Tato myšlenka   exponenciálně umocňuje   divácký prožitek a je   mnohem snažší do filmu se   vžít a "být   tam".

Pak   už "jen" stačilo   to všechno co nejlépe   zpracovat a vtisknout co   nejvytříbenější   vizuální i zvukovou /   hudební podobu. A dokonce i   pro 3D promítání.
Můžeme Avataru vyčítat   prostinký příběh   (nicméně, je to pohádka, a   tak je nutno k tomu taky   přistupovat), můžeme mu   vyčítat mnohá americká   klišé, ale každý soudný   divák musí ocenit ta léta   tvrdé, pečlivé dřiny se   smyslem pro ten nejmenší   detail, které filmu   předcházely a které se v   něm nesmazatelně odrazily.   Když se něco dělá   poctivě, je to prostě znát.   Každá vteřina filmu bere   dech svým dokonalým   zpracováním. Ano, můžeme   namítat, že je to   překrásné pozlátko bez   obsahu, ale je možné něco   takového vůbec kritizovat,   když divák sedí po celých   150 minut přikován a bez   dechu sleduje všechnu tu   nádheru a na konci lituje,   že už to celé muselo   skončit? V tomto ohledu mi   Avatar tak trochu připomíná   Star Wars - nádherný a   pečlivě promyšlený svět,   který diváka vtáhne do sebe   a baví ho svižnou akcí až   do takové míry, že je s   chutí odpuštěno i to   nejokatější klišé.
Avatar je krásný a je   nekonečně zábavný. Je to   nádherně a poctivě   vymazlená sci-fi/fantasy   pohádka, která uchvátí.
Červený trpaslík (Red Dwarf)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 3.9.2009
Je vůbec někdo, kdo tohle nezná?
Naprostá klasika na poli   britského humoru hned vedle   Monty Pythonů. Seriál na   první pohled vypadá jako   parodie Star Treku, ale   jakmile člověk pronikne a   nechá se pohltit (což   rozhodně není obtížné),   ihned pochopí, že toto je   naprosto samostatné dílo   plné svých vlastních   úžasně kreativních vtipů.   Humor na úrovni, humor   vkusný a vytříbený. Ne   každýmu musí sedět, ale   každý zajisté musí vidět,   jakou úroveň a jaký   jedinečný styl tento seriál   má. Nekonečná smršť   gagů, která se v   pozdějších dílech sice už   maličko opakuje a věrný   divák předvídá hlášky   ještě dřív než jsou   vyřknuty a i tak se kouzelně   baví. Nevídané.
Oceňuji i to, že seriál   dokázal skončit přesně v   tu pravouch chvíli.   Všehovšudy 52 dílů (pokud   se nepletu) je přesně ten   správný počet, aby si   seriál uchoval své   jedinečné kouzlo a neupadl v   balast.
Lze něco   vytknout? Stěží...
Česká soda
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 28.12.2009
Kultovní satirycké pásmo
Kultovní seriál českých   převážně politických   satir Česká Soda dělí   diváky na ty, co Českou Sodu   zbožňují a ty, co ji   považují za nevkusnou a   nevtipnou slátaninu.
Humor to byl tehdy velmi   odvážný - velmi zemitý a   neberoucí si s ničím   servítky.
V každém   díle lítají fóry jeden za   druhým v bleskurychlé   kadenci (často je obtížné   stíhat rozluštit daný   fórek - většinou postavený   na slovní hříčce - a   stihnout se zasmát dříve,   než přijde další), ne   každý vyloženě vtipný,   většina vykouzlí jen milé   pousmátí a evidentní zdroj   inspirace pro pozdější (a   podstatně méně vydařené)   novácké Tele Tele je více   než zřejmý.
S   přibívajícími lety seriál   velmi ztrácí na aktuálnosti   a mladší publikum, které si   již stěží vzpomene na   konkrétní politické   problémy dané doby   (většinou roky 93 - 95) nebo   na tehdejší televizní   reklamy, jen stěží pochopí   natož ocení jednotlivé   parodie a satiry.
Nejsilnější momenty   každého dílu rozhodně byly   parodie televizních reklam   (MečJar, Árijec a nebo   naprosto legendární   "Karel si myje jen půlku   hlavy."), sestřihy   diskuzních pořadů resp.   rozhovorů s politickými   personami prolínaných s   nevhodnými otázkami   famózního Petra   Čtvrtníčka a v neposlední   řadě dnes již zcela   kultovní a dokonale   zlidovělé Alles Gute, které   bylo jednoznačným vrcholem   každého dílu.
Česká Soda je dnes již   pouze krásnou nostalgickou   vzpomínkou pro starší   ročníky a mladší publikum   téměř nemá šanci oslovit.
Četník ze Saint Tropez (Le Gendarme de Saint-Tropez)
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 13.10.2009
Epitom francouzské komedie
Francouzský humor, podobně   jako třeba britský, je velmi   specifický a nemusí sedět   každému. Takový lehce   ztřeštěný, velmi   nekonfliktní, korektní a   decentní. Nedá se říct,   že by vyvolával salvy   nezadržitelného smíchu,   spíše jen tak potěší,   vykouslí úsměv a zahřeje.   Série Četníků je zajisté   ukázkovým příkladem (a do   stejného ranku bych přihodil   i všechny komediální filmy   s P. Richardem v hlavní   roli).
Četník ze   Saint Tropez je samozřejmě   naprostá klasika, kterou   netřeba představovat,   zejména díky famóznímu   komediálnímu výkonu Louise   de Funése. Jen bych dodal že   díky zakoupení   originálního DVD se mi   poštěstilo shlédnout film v   původním znění s titulky a   potvrzuji to, co se řiká:   český dabing je lepší -   ne, že by do filmu lépe   zapal (dabing nikdy nezapadá   lépe než originál), ale je   prostě vtipnější -   samozřejmě díky F.   Filipovskému, ale vzhledem k   tomu, že postava Cruchota je   původcem 99% vtípků a   gagů, tak vtipnost ostatních   dabérů netřeba tolik   řešit. A to říkám i   přesto, že jsem OBROVSKÝM   odpůrcem dabingu a zásadně   koukám na filmy v původním   znění s titulky, ať už je   ono původní znění v   jakémkoliv jazyce. Tento film   je jedna z těch pravzácných   vyjímek.
District 9
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 23.9.2009
Unikátní akční scifi aneb další drama o rasismu
Od opuštění kina ve mně   převládají mírně   rozporuplné pocity. Na jednu   stranu mě nesmírně zaujalo   a potěšilo   "neamerické"   pojetí, styl kamery a-la   reportáž, skvělá   atmosféra, napětí k   prasknutí, dobrý spád. Na   druhou stranu mě lehce   iritovala příliš okatá a   dle mého laciná a   samoúčelná symbolika   rasismu, kerá se celým   filmem vlekla. Nebyl jsem taky   příliš unešen z   přílišné lidskosti   cizáků a jejich jakési   harmonie a porozumění   (nehledě na utlačování)   mezi lidmi. To mi prostě   nesedělo a neustále to   přípomínalo, že to   všechno je prostě jen   zástěrka k symbolice   rasismu. Proč tedy film   rovnou nebyl o rasismu? Proč   kvůli tomu museli být   mimozemšťani tak strašně   lidští a neuvěřitelní?   Já prostě nevím, ale   dojemné rozmluvy (cvakání)   mezi cizáckým synkem a   cizáckým otcem, rozčílený   cizák, který si vztekle   bouchne do dveří nebo   zmínka o mezidruhové   prostituci? Ale no tak! Tyhle   "drobnosti" mě   vždy spolehlivě vytrhly z   dění a připomněly mi, že   nejsem "tam", ale   že sedím v kině a koukám   na snímek o rasismu.
Toliko k záporům. Vše   ostatní jsou jen a pouze   klady a skvostný divácký   zážitek. Vynikající sci-fi   akční jízda, která nedá   vydechnout a které   originalita prýští z   každé minuty. Ďábelsky   skvělý Sharlto Copley,   který je evidentně   fenomenální talent a v   brzké budoucnosti o něm   jistě hodně uslyšíme   (uvidíme). Nesmírně   uspokojivý byl i konec (tedy   až na uplně závěrečný   laciný záběr).
Dotek medusy (The Medusa Touch)
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.9.2009
Ty jeho oči...
Film, který se točí kolem   Richarda Burtona a jeho   skutečně ďábelského   hereckého výkonu. Jeho John   Morlar je děsivý - už jen   jeho pohled zabíjí.
Dotek Medůzy má svou   stísněnou, znepokojující   atmosféru, kterou Richard   Burton nekompromisně žene   vpřed až do velkolepého   finále. Jen v málo filmech s   hlavním hrdinou zároveň   soucítíte a upřímně ho   litujete a zároveň ho   nenávidíte a přejete si,   aby zemřel. Jen v málo   filmech je hlavní hrdina   zároveň hlavní zápornou   postavou. Psychothriller, jak   má být!
Jsou zde   vidět následky působení   zubu času, ale neřekl bych,   že to filmu nějak zásadně   vadí. Možná mu to naopak   dodává osobité kouzlo.
Equilibrium
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 22.4.2010
Zábavné, ale trochu prázdné akční sci fi
Je pro mě docela dost   překvapivé, že zrovna film   Equilibrium získal postupem   času jistý kultovní statut.   Sice malý, ale přesto   nějaký. Překvapuje mě to   proto, že Equilibrium je   béčko. Je to oddychové   akční sci-fi, které od   diváka nic nepožaduje a na   oplátku toho moc nenabízí -   pouze akční zábavu. Je to   film, který nepřináší nic   nového - pouze kloubí mnohá   už dříve použitá   témata.
Máme tu   společnost, které vládne   tyranie. Tyranie si podmanila   společnost tím, že vyvinula   sérum, které odbourává   veškerý cit a prohlásila ho   povinným pod trestem smrti.   Dále tu pochopitelně máme   odboj a pochopitelně tu máme   hrdinu, který prozře a   bojuje za správnou věc.   Bohužel tu taky pochopitelně   máme lásku a všechny   další potřebné citové   výplachy. Všechno známe,   jsme doma, můžeme vypnout a   vychutnávat akci.
Tak   je asi nejlepší k filmu   přistupovat a já musím   říct, že na první   shlédnutí jsem si ho   skutečně nesmírně užil.   Christian Bale je borec. Je to   herec par excellence a má   charisma jako hrom. Sledovat   jeho akční scény je velkým   diváckým zážitkem, který   vrcholí naprosto   monstrózním finále, které   samo o sobě zaslouží   čistou desítku.
Jenže potom jsem se na   film podíval podruhé a jak   je pro béčka typické, už   to prostě nebylo ono. Osobně   vidím hlavní problém v tom,   že Proziem ovládaná   společnost je málo   bezcitná. Málo odtažitá a   chladná. Precizní bezcitný   chlad jsem cítil snad jen z   těch několika scén s   Prestonovým synem, které   považuji za výtečné. Je   škoda, že tento základní   aspekt bezútěšné   futuristické vize nebyl lépe   propracován, film by byl   mnohem silnější.
Hlavně ale ubíjí   celková lacinost a povrchnost   filmu. Není potřeba, aby   myšlenka byla originální a   její poselství uvěřitelné   a hluboké, ale je potřeba   film propracovat a dotáhnout   ty nejmenší detaily do   konce. A to u Equilibria   prostě není. Skrývá se tu   velký potenciál, který   nebyl plně zužitkován.   Jednotlivá sociální   dilemata jsou vlastně dost   silná a jsou jen krůček od   toho, aby vyvolávaly u   diváka ten správný rozpor a   nejistotu v rozlišování co   je vlastně dobro a co zlo.   Bohužel ale v zásadě jen   plní funkci čekání na   každé další Prestonovo   emocionální vzplanutí a   následnou vynikající bitku.
Galaxy Quest
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 20.1.2010
Vkusná parodie na Star Trek? Je to vůbec možné?
Před sledováním Galaxy   Questu je třeba si uvědomit,   že tohle není crazy parodie   klasického amerického   střihu. Zapomeňte na   Bláznivou Střelu a Žhavé   Výstřely, zapomeňte na   Připoutejte Se Prosím i na   Space Balls. Galaxy Quest   není hodinu a půl trvající   sled gagů, tu více, tu   méně vydařených. Galaxy   Quest je trochu jiná parodie.   Nemá ambice za každou cenu   mocně útočit na vaše   bránice v každičké scéně   (což často končí trapnou   křečí u valné většiny   crazy komedií). Galaxy Quest   má (světe div se) i nějaký   ten děj a dokonce zcela   kompaktní nenarušovaný   jednotlivými vtípky.
Celý film balancuje na   pomezí jemné parodie a   napínavého sci-fi filmu se   silnou komediální   nadsázkou. Ano, Galaxy Quest   je napínavý. Docela   nezvyklé u parodií, že? :)   A tady se dostáváme k jádru   pudla: tam, kde je film   ochuzen o komediální   složku, tam boduje prostě a   jednoduše tím, že je to   zábavné a napínavé sci-fi.   Někdo z toho může být   zklamán, pokud si od filmu   sliboval další Space Balls,   mně tento přístup   nesmírně vyhovuje. Galaxy   Quest mě nejednou dokázal   rozesmát, dokázal mě   přikovat k obrazovce a   napjatě čekat, co bude dál,   dokázal mě dojmout a hlavně   mě prostě a jednoduše   bavil. Udržuje si úroveň   až do samého konce. Dalo by   se dokonce říct, že ve   všech ohledech silně graduje   - začátek je možná trochu   vláčný, ale jak minuty   filmu ubíhají, graduje   napětí a gradujou i vtípky.   A tohle oceňuji asi nejvíce,   protože ztráta dechu v   poslední třetině filmu je   asi nejčastější nešvar   amerických komedií. U Galaxy   Quest je to přesně   naopak.
Galaxy Quest se   povedl. Je to vkusná a   trefná parodie na Star Trek a   je to zároveň bezva sci-fi s   obrovskou mírou nadsázky.   Doporučuji.

BTW: Sigourney vypadá   NEUVĚŘITELNĚ na to, že jí   ve filmu je 49. Celou dobu mi   při sledování filmu nehrál   rok vzniku s tím, jak by   Sigourney měla být stará.   Vizážisti jistě odvedli   velký kus práce, ale faktem   je, že Sigourney vypadá   úžasně na svůj věk!
Hellraiser
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 28.12.2009
"We'll tear your soul apart!!!"
Starý kultovní horor přímo   od mistra imaginativního   děsu Cliva Barkera.
Hellraiser boduje hlavně   syrovou, temnou, tíživou a   hlavně velmi osobitou   atmosférou. Cenobiti jsou   bezpochyby maximálně   působiví démoni   ("Demons to some, angels   to others!") a jejich   metody zanechávají v   divákovi velmi silný   dojem.
Příběh je   celkově na osmdesátkový   krvák založený na   ďábelském sadomasochismu z   pekel až   překvapivě...vůbec   nějaký. A relativně i   originální.
Jednoznačnou slabinou   jsou rozhodně herecké   výkony, které jsou poplatné   osmdesátým létům a   béčkové tématice. Tzn.:   Maximálně nesympatické   postavy, se kterými se   prostě nejde sžít, naprosto   toporné výrazy, mimika i   gestikulace, viditelně   předstírané emoce, atp. Na   herecké obsazení prostě   neměl Clive Barker štěstí.   Snad jen Sean Chapman je   slušný jakožto bezcitný   Frank (i když je to dáno   hlavně výbornou prací   maskérů) a Clare Higgins   jakožto Julia působí jako   odporná mrcha od první   vteřiny, kdy se objeví na   plátně. Její výkon je,   řekněme, průměrný. A   samozřejmě Doug Bradley a   jeho legendární pinhead,   což je ovšem také zásluha   spíše režiséra, že tato   postava je tak funkční.
Tak či onak, nutno   říct, že kultovnost   Hellraisera je rozhodně   opodstatnělá. Odporný Frank   a ďábelští Cenobiti s   jejich zaneřáděnými   mučírnami ("Ale pane   Filuto! ... Kdo by to pak   uklízel?") jsou to, co   dělá tento film tím, čím   je. Snad jen příšerka   cupitající po zdech je   trochu směšná a sráží   celkově zdařile budovanou   děsivou atmosféru. To je   rozhodně škoda.
Jinak   skvělý "starý   dobrý" horor - krvák.
Hellraiser 2: Svázaný s peklem (Hellbound: Hellraiser II)
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.1.2010
Jeden z těch vzácných případů dobrého druhého dílu
O druhém dílu Hellraisera se   dá říct defacto totéž,   jako o kterékoliv jiném   druhém dílu, který   přichází okamžitě po   úspěchu prvního dílu a   kuje železo, dokud je   žhavé: "Druhý díl   navazuje tam, kde první díl   skončil, nese se ve stejném   duchu a nic nového   nepřináší." A je to   pravda. Ale existují důvody,   proč se Hellbound (Hellraiser   II) prostě povedl.
Hlavní důvod je asi v   tom, že po skončení   prvního dílu musel mít snad   každý divák dojem, že   potenciál nebyl plně   využit. Myšlenka   sadomasochystických cenobitů   nabízí obrovské využití a   první díl to celé jen velmi   zlehýnka načrtnul. Proto   měl druhý díl velmi   ulehčenou pozici, bylo na co   navazovat, bylo co rozvíjet,   nové nápady se doslova samy   nabízely. Režisér Tony   Randel už to měl vlastně   docela jednoduché a dělá   jen to, co bylo potřeba:   využívá bohatějších   finančních prostředků,   dává větší prostor   cenobitům, představuje nám   jejich říši - krásně   vypracovaný temný záhadný   labyrint - přivádí na   scénu nového cenobita a jako   bonus nám o těch starých   prozrazuje zajímavá nová   fakta. Obsazena je (krom   nezbytného Douga Bradleyho)   opět Clare Higgins jako   Julia, která zde již nemusí   vůbec skrývat svou   ďábelskou podstatu, Ashley   Laurence v roli Kirsty a Sean   Chapman jako proradný   strýček Frank. Jeho úloha   je ovšem tentokrát dost   okrajová.
Hellbound   bohužel po prvním také   dědí nešvar v podobě   mizerných hereckých výkonů   valné většiny   zúčastněných. Kenneth   Cranham je jako Dr. Channard   vyloženě nepřesvědčivý,   jeho zrádná touha po   poznání tajů masochystické   rozkoše není takřka vůbec   znát a jakožto obdoba   postavy Franka z prvního   dílu rozhodně propadá.   Suverénně největším trnem   v oku je potom otřesný   hadrový panák Tiffany v   podání jakési Imogen   Boorman, u které není   nejmenšího divu, že toto   byla její poslední filmová   role.
Jinak ale nutno   druhý díl Hellraisera   pochválit ve všech ohledech   - výborný temný film s   obskurní sadomasochystickou   tématikou. Krvavější než   první díl, napínavější   než první díl, temnější   než první díl,   mysterióznější než první   díl. Právěm ho většina   fandů považuje za nejlepší   díl série.
Hellraiser 3: Peklo na zemi (Hellraiser III: Hell on Earth)
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 26.1.2010
Hellraiser uvadá...
Příběh Kirsty už byl   vyčerpán a Hellraiser 3 nás   dostává zas někam jinam -   nové postavy, nové   prostředí, nové možnosti.   Mohlo by to dopadnout   skvěle...
První   zklamání přichází v   momentě, kdy divák   zjišťuje, že herci jsou   sice jiní, ale ne o moc   lepší, než v prvních dvou   dílech. Terry Farrell je   vyloženě nezajímavá,   nicméně je dost možné, že   na vině je z velké části   naivní scénář. Celému   ansámblu jako obvykle   dominuje Doug Bradley, který   je díl od dílu lepší a   lepší a tentokrát exceluje   nejen jako charismatický   Pinhead ale i jako tajemný   přízrak Elliott Spencer.
Třetí díl v zásadě   nic nového a zajímavého   nepřináší. Znovuoživení   Pinheada byla   neoddiskutovatelná nezbytnost   a dá se říci, že je   zrealizována slušně - v   rámci hellraiserovské   fylozofie uvěřitelně.   Pinhead následně dostává   daleko více prostoru než v   obou předchozích dílech   dohromady a rozpoutává   takový svůj malý holokaust.   V tomto ohledu je třetí díl   velmi efektní. Pinheadovo   řádení má svou sílu.   Dále přichází na scénu   noví cenobiti - a zde se   dostáváme k jednomu z   kamenů úrazu. Vzpomínáte   na velkolepou přeměnu   doktora Channarda v cenobita v   minulém dílu? Tak na něco   podobného zapomeňte. V jednu   chvíli tu máme umírající   postavu, o chvíli později tu   máme jejího cenobita,   který, krom toho, že kdyby   ho Joey neoslovila jménem,   bychom ho / ji nejspíš ani   nepoznali, působí navíc   pokaždé vyloženě   směšným dojmem. Kamera   místo oka? Cédéčka místo   ninjovských hvězdic? Ale   notak...
Dá se říct,   že průběh filmu není   špatný. Už to nemá onu   tíživou tajemnou atmosféru,   což je zapříčiněno   mimojiné i tím, že se   dozvídáme příliš mnoho   (typický syndrom druhých a   třetích dílů) a film tím   ztrácí na tajemnosti a   mystičnosti, ale dalo by se   to zkousnout díky tomu, že   to vše poměrně svižně   odsýpá. Celé je to o něco   více akční gore a o něco   méně tajemné. OK,   nevadí.
Problém ale   nastává v závěru filmu,   který vyloudí v lepším   případě úsměv v horším   případě výraz zhnusení -   naivní a hloupoučké, až se   budete za hlavu chytat.

Celkově vzato   není třetí díl ještě   vyloženě špatný, sice   nedělá svým dvěma   předchůdcům moc dobré   jméno, ale je alespoň docela   zábavný.
Další   díly série jsem zatím   neviděl, ale nemusím být   jasnovidec, aby mi bylo   jasné, jak to s nimi   kvalitativně asi bude...
Hrdina (Jing siung)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.1.2010
Tak trochu jiný bojový film.
Asijským martial-art   snímkům vůbec neholduji.   Staré "kultovní"   filmy mě absolutně   neoslovují, Tygr a Drak mě   nechal zcela chladným a   maximálně tak jsem se   párkrát pobavil u   některého z filmů Jackieho   Chana.
Do Hrdiny jsem   šel kvůli zajímavým   ohlasům slibujícím tak   trochu jiný asijsky bojový   zážitek. A musím říct,   že jsem byl spokojen. Je   pravda, co se říká - tohle   není ani tak film v pravém   slova smyslu. Je to spíše   něco jako audiovizuální   umělecké dílo. Nejde o to,   co se odehrává, ale jak se   to odehrává a jak to   působí. Ale pozor,   zapomeńte na nějaké   Bayovsko-Emmerichovské   audiovizuální hollywoodské   šílenství. Tohle je Asie a   tudíž uplně jiný styl.   Filmové triky tu mají   jakousi zvláštní lyrickou   poetiku. Všechno má svůj   význam. Bojové scény v tom   všem budí spíše dojem   tance a jakéhosi uměleckého   sdělení. Je nepodstatné   řešit hranice mezi bojovým   uměním a nadpřirozenými   schopnosti - o to nejde.
Co se příběhu týče,   musím říct, že mě   (vzhledem k nulovým   očekáváním) i docela mile   překvapil. Vyprávění   Bezejmenného je poutavé,   nechybí nečekané zvraty a   silné zavěrečné finále.   Příběh je velmi emotivní,   ale také plný moudrých   podnětných myšlenek a to od   téměř všech postav.
Celkově vzato, Hrdina je   skutečně nesmírně   zajímavý film. Chce to tu   správnou rozjímavou   poetickou náladu a ponořit   se do kouzla, které nabízí.
Kostka (Cube)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.9.2009
Sci-thriller, který měl být dokonalý...
...ale bohužel není. A   chybělo tak málo!
I   tak si myslím, že lze tomuto   filmu přisoudit jistý   kultovní status. Jde o   nesmírně napínavou   klaustrofobickou podívanou,   ve které nejde o   "Proč?" ale o   "Jak?". Ve které   nejde o vysvětlování, ale o   přežití. Divákovi není   vysvětleno vůbec nic, vše   je laxně předhozeno stylem:   "O důvodech si   přemýšlej sám, použij   svou fantazii. Teď se hlavně   dívej, jestli se z toho   dostanou." Tohle se filmu   povedlo skutečně skvostně.   Ona mysterióznost a nucení   přemýšlet a hledat si své   vlastní teorie a důvody   diváka zcela pohltí a   zastíní i nemalé chybky,   které snímek nepochybně   má.
Ty vyplujou na   povrch, jakmile si člověk   pustí film podruhé a už tak   říkajíc "ví do čeho   jde". A tady naráží   kosa na kámen. Čím míň   toho člověk o filmu ví, s   čím čistší hlavou   přistupuje, tím lépe se   baví. Běda, jak je to jinak.   Najednou lezou na povrch   mizerné herecké výkony a   celé to lidské drama té   naší roztodivné skupinky   už není tak dramatické, jak   se napoprvé zdálo.   Osobnostní konfrontace,   které by tak rády byly   symbolické, hysterické   scény, které by tak rády   byly emotivně vypjaté. Ale   bohužel to celé nějak   nefunguje. To vše umocňuje   slaboučký scénář plný   planých frází   neoslovujících vůbec   nikoho. Při podrobnějším   prozkoumání je prostě   vidět, jak zoufale   amatérský celý film je.
Co ovšem nelze tomuto   dílu upřít, je originalita   a osobitost a ta prýští   skutečně z každé minuty a   mocně graduje v samotném   závěru. Přes všechna   negativa a jistou   béčkovitost film doporučuji   všemi deseti všem, kteří   mají chuť na poněkud   drsnější, stísněné   sci-fi plné nevysvětlených   záhad. Nezjišťujte nic o   filmu a o ději, jděte do   toho a nechte se strhnout.   Stojí to za to.
Leon (Léon)
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.11.2009
Křehký vztah dvou kontrastů
Dojemný příběh   profesionálního zabijáka a   malého sirotka je nesporně   kvalitní filmové dílo. Luc   Besson je už legenda a tento   film ho defacto katapultoval   mezi režisérskou elitu a   jistě právem. K hereckým   výkonům tří hlavních   hvězd netřeba nic dodávat.   Jean Reno je chladný,   nekompromisní, zásadový a   vždy profesionální   zabiják, jak má být, ale   zároveň propůjčuje Leonovi   něco navíc - určitou   duševní a citovou hloubku a   získává si hluboké   sympatie u naprosto každého   diváka. Smekám. Natalie   Portman sehrála svou   nezletilou holčičku   zraněnou ale i zocelenou   tvrdými ranami (nejen) osudu   na výbornou. A k odpornému   Stansfieldovi Garyho Oldmana   není co dodávat - to je   vyšinutý netvor, jak má   být. Herecké výkony jsou   jistojistě jednou z   nejsilnějších zbraní   tohoto filmu.
Příběh   sám by se dal označit za   dojemné drama. Důraz je   kladen na vztah Leona a   Mathildy, který se postupně   vyvíjí a nabírá   silnější a silnější   kontury. U Leona sledujeme   vnitřní boj mezi   starostlivým otcem a   odtažitým profesionálem. U   Mathildy sledujeme vnitřní   boj mezi dcerou respektující   svého otce a ženou   milující svého ochránce /   učitele.
Strhující   finále sice nenabídne nic   překvapivého a nečekaného,   rozhodně je však řemeslně   špičkově zpracováno a   mnoha divákům jistě   vyloudí slzy dojetí na   tváři.

Pokud   mám mluvit čistě za sebe,   musím říct, že téma mi   nebylo úplně blízké a tak   trochu jsem klouzal po povrchu   místo toho, abych do filmu   plně proniknul. Nenudil jsem   se, ale nebyl jsem nijak   silně zasažen. Nicméně   kvality Leona jsou obrovské a   zcela nesporné a já tleskám   před špičkově natočeným   filmem plným famózních   hereckých výkonů.
Medvídek
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 2.2.2010
Odpad českého komediálního průmyslu
Komedie je odjakživa doménou   české filmové tvorby. Tento   fakt má pozitivní dopad v   podobě mnoha a mnoha   výtečných českých   komedií napěchovaných   prvotřídním humorem, který   by i mrtvého rozesmál. Má   ale i negativní dopad. Žánr   je přesycen a zejména v   posledních letech, kdy podobu   české komediální filmové   tvorby určují v zásadě dva   filmy - Gedeonův Návrat   Idiota a Hřebejkovy Pelíšky   - vzniklo nemálo filmů,   které se snaží vést na   (dnes už pomalu   dohasínající) rozjeté   vlně, ale přitom defacto nic   nepřináší. Medvídek je   toho nádherným   příkladem.
Medvídek   je film bez obsahu. Zcela a   naprosto. Však ho také Jen   Hřebejk vysypal z rukávu v   mezičase uprostřed chrlení   jiných (a nutno říci, že   podobně   "kvalitních")   nevtipných nekomedií.
Je těžké o tomto filmu   něco napsat, protože ono   skutečně není o čem psát.   Obsah Medvídka je po valnou   většinu minutáže tak   fádně realistický, že   budete mít pocit, že kdyby   někdo natáčel vaši   každodenní osmihodinovou   pracovní rutinu včetně   čekání na autobus, nebylo   by to o nic méně poutavé.   Místy se objevují vtipné   úlety, které ovšem v celé   té šedi působí naprosto   křečovitě a nepatřičně.   Pojetí se pokouší kloubit   tragické situace s humornou   nadsázkou, přibližně ve   stylu, jak ho sám Hřebejk   zavedl v Pelíškách, ovšem   naprosto neefektivně a   neúspěšně.
Shrnuto   podtrženo, Medvídek je jeden   z nejhorších filmů, které   jsem kdy viděl. Z celých 98   minut jsem měl jen párkrát   dojem, že tímto momentem   autor chtěl skutečně něco   říci, ale po valnou   většinu doby jsem se jen   snažil udržet pozornost a se   zdviženým obočím sledoval   tuto odfláknutou   rychlokvašku českého   komediálního průmyslu.
Mlha (The Fog)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.9.2009
Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet...
Mlha je zajímavou   demonstrací Carpenterova   režisérského umění.   Nakolik je totiž námět   slabý a nepříliš   zajímavý, je z něj na   plátno vymačkán veškerý   potenciál do poslední   kapky.
Ne, film   skutečně není   strašidelný, i když je   několik momentů, kdy se   drobné mrazení v zádech   dostaví, atmosféra je   taková lehce   temně-pohádková, ale   pokoukání je to poutavé.   Film je rozhodně napínavý,   herci vás do děje vtáhnou a   drama prožíváte s nimi.
Doporučil bych asi jen   sběratelům hororů -   zejména těch "starých   dobrých" a rozhodně   taky obdivovatelům   Carpenterovy práce, kteří   Mlhu snad ještě neznají.   Rozhodně stojí za to si   "doplnit   vzdělání".
Nepřemožitelné zlo (Frágiles)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.9.2009
Jen další duchařina? Ne tak docela.
Překvapivě solidní film   balancující na pomezí   hororu a thrilleru. Zoufale   neoriginální, dost fádní a   silně šablonovitý (zejména   v oněch hororových   scénách, které jsou prostě   tak typické, že má divák   dojem, že kouká na film,   který viděl už desetkrát).   Scénář často naivní a   nutící přimhouřit obě   oči a polykat nesmysly i s   navijákem. Když se ale   člověk nad tohle všechno   povznese a zbytečně se v tom   všem nerýpá, tak se jedná   o výbornou diváckou zábavu.   Nejde o nic světoborného a   převratného, jde o   řemeslně dobře odvedenou   filmovou práci, která   neurazí a pokud si při   koukání uděláte správnou   atmosféru, tak dokáže i   solidně postrašit. Mile   překvapila i Calista   Flockhart. Její výkon byl   minimálně přesvědčivý a   rozhodně dal zapomenout na   otravnou anorektičku Ally   McBeal. Velmi potěšilo   překvapivé rozuzlení,   které film přece jen   zachránilo od naprosto   fádní a předem   předvídatelné hororové   šablonky.
Ozvěny mrtvých (Stir of Echoes)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.9.2009
Kvalitně odvedené thriller/hororové řemeslo.
Překvapivě chutná   thrillerová krmě s   hororovými přísadami. Na   první pohled jevící se   béčkový videofilm se   ukáže býti nesmírně   kvalitně odvedeným a   působivým dílem. Výborný   Kevin Bacon odhalující   tajemství, kterému je   ochoten obětovat vše -   včetně své příčetnosti a   své rodiny - je nesmírně   uvěřitelný a divák se   zatajeným dechem čeká, co   bude odhaleno v   následujícím okamžiku.   Hororové scény fungují na   výbornou, thrillerové   napětí bere dech.   Závěrečné rozuzlení je   zpracováno na výbornou a   završuje divácký zážitek   v tom nejlepším stylu.
Film nepřináší   absolutně nic nového a   vlastně u něj budete mít   nejspíš tak trochu pocit   "Neviděl už jsem to   někde?", čili   nečekejte vůbec nic   originálního a pro žánr   překvapivého, ale to, co v   Ozvěnách Mrtvých je, je   zpracováno tak bravurně, že   se nelze nebavit.
Paranormal Activity
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 27.11.2009
Strach!
Paranormal Activity jsou   lahůdkou pro fanoušky   hororů - pro lidi, co se   rádi bojí. Příběh jde   stranou, děj není   podstatný, vše je   soustředěno jen a pouze na   vyvolávání strachu. To je   alfa a omega filmu. Ruční   kamera zde dle mého názoru   byla využita naprosto na   výbornou, dokonale plní   svůj účel a bez ní by film   naprosto postrádal smysl.   Dodává onen punc   bezprostřednosti a intenzity,   efektivně simuluje   dokumentární nádech a   uvěřitelnost. Krásně   týrá diváka se záběry, ve   kterých je vidět jen něco -   a občas vůbec nic - což já   osobně miluju na tomto stylu   nejvíc. Závěr filmu (ve   skutečnosti jsou asi tři   různé, ale všechny   vzásadě velmi podobné a   postavené na stejné   základní myšlence) je v   tomto ohledu naprostým   vrcholem a takřka   mistrovským dílem, které   krásně dokazuje, že ty   nejsilnější pocity nemáme   z toho, co vidíme, ale   právě z toho, co   nevidíme.
Nádherně   je vystavěna postupná   gradace a stupňování   strachu. Každá další noc   je horší a horší a ke   konci už scény skutečně   berou dech, mrazí po celém   těle a strach vyšponuje   divákovu mysl na absolutní   maximum. Stačí pak jen   málo, aby byl divák polekán   a upoután. Práce Orena   Peliho je v tomto ohledu   takřka mistrovská.   Smekám.
Denní scény   mohou být pro někoho nudné   a zbytečné, ale osobně si   myslím, že krásně   vykreslují psychologii   postav, vysvětlují jejich   motivy a častokrát   předznamenávají další   hůrzy a svým způsobem jsou   ještě mrazivější než   následující noci.
Právě propukající   kontroverze kolem tohoto filmu   je v zcela pochopitelná a   logická. Dá se říct, že   krom Cloverfieldu (který byl   v zásadě nezajímavou   hollywoodskou tuctovkou a   tudíž nevyvolal reakce   žádné, natož   kontroverzní) a Diary Of The   Dead (který je tak zoufale   špatný, že vyvolal pouze   reakce negativní) provázela   obdobná kontroverze snad   všechny filmy točené   ruční kamerou. Tento styl   má své zaryté odpůrce a   své vášnivé příznivce.   Já se přikláním spíše na   stranu přiznvců, pokud je   daný film natočen dobře.   Další háček je v tom, že   cílem filmu je vyvolávání   strachu - pointa děje a   logika jednání není   podstatná a to je pro mnoho   diváku přes srdce   nepřenesitelné.
Tohle   je záležitost pro hororové   fajnšmekry libující si v   duchařské tématice a   strachu z neznámého a   nevyobrazeného. Je to 100   minut čiré hrůzy. Jinými   slovy je to film jako mně   šitý na míru. Jsem naprosto   nadšen a nemohu jinak, než   za plný počet.
Pátý element (Le cinquième élément)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 13.1.2010
Kultovní sci-fi akční mela plná srandy.
Pátý Element vtrhnul do kin   v roce 1997 se silou bouře.   Dobře si pamatuju na   poměrně rozsáhlou mánii,   která tehdy následovala.   Když se na film kouknu dnes,   se střízlivým odstupem   mnoha let a po čerstvém   absolvování   těžko-spočítat-kolikátéh   o-již shlédnutí, poměrně   jasně vidím, proč.
Pátý Element prostě   přišel a skóroval. Právem.   A je k tomu hned několik   důvodů:
V první   řadě jde o výborné sci-fi.   Vize New Yorku 23. století je   prostě skvostná - nádherně   kombinuje realističnost a   předpověď, jak by to taky   mohlo dopadnout s nenucenou   střeštěností a pohádkovou   nadneseností. A v neposlední   řadě je prostě vizuálně   nádherně vypracovaná. Je   radost na to koukat ještě   dnes po tolika letech.
V druhé řadě jde o   bombastickou akci v typicky   Willisovském střihu, která   se snad nikdy neokouká a ve   třetí o skvělou komedii.   Společná chemie chladného   tvrďáka Willise a naprosto   ulítlého pošuka Tuckera je   prostě bombastická - natolik   bombastická, že hned rok na   to vzniká komedie postavená   na velmi podobné   charakterové dvojici -   "Křižovatka Smrti"   - ve které Tucker opět   exceluje. Ale nejde jenom o   hlavní dva aktéry, film je   napěchován humorem od   začátku do konce a snad   každá postava ve filmu   dostane prostor pro   odzbrojující gag.
Ve   čtvrté řadě skvělé   herecké obsazení. Naprosto   typicky namachrovaného   Willise netřeba komentovat,   Tuckera jsem již zmínil, za   zmínku stojí roztomile   zmatená Milla Jovovich, ale   rozhodně je potřeba   vyzdvihnout jednoho z (dle   mého názoru) nejlepších   záporáků všech dob:   legendárního Zorga v   podání Garyho Oldmana.   Postava tak absolutně   černočerně zlá, že   připravuje prostor pro hned   několik vtipných gagů a   Oldman dokazuje, že on   navždy bude jedním z   nejcharismatičtějších   zlounů filmové historie.
A v neposlední řadě je   to film prostě zábavný a   bravurně zpracovaný. Však   také režii si vzal na   starosti v té době již   proslulý Luc Besson, který   vlastně něco takhle   nadneseného a ztřeštěného   dělal prvně. Na pro něj   neprobádaném poli skóroval   ve všech ohledech a zároveň   dokázal nepopřít svůj   rukopis.
Sečteno   podtrženo, Pátý Element je   naprosto vynikající sci-fi   jízda naplněná akcí i   humorem. Jen u málokterého   filmu se divák tak   intenzivně baví i po mnoha a   mnoha zhlédnutí. Těžko   něco vytýkat. Plytký   příběh plný amerického   klišé a prázdného patosu?   Ale no tak, rozhodně to není   tak zlé a z filmu je cítit,   že to byl z velké části   záměr pro umocnění   komediální složky filmu.   Mě osobně napadá snad jenom   poměrně zbytečná   kratičká scéna   pacifistické agitace, kdy   Leeloo objeví v   multimediálním slovníku   slůvko "war".   Těchto několik vteřin   působí prostě hrozně   přebytečně a násilně   naroubovaným dojmem - jako by   Luc Besson chtěl mít za   každou cenu ve filmu nějaké   hluboké poslání, ale   obklopeno vší tou akcí a   srandou něco takového   působí prostě naivně,   přebytečně a otravně.   Díky tomu ale, že je to tak   krátké a schované   uprostřed filmu, nebudu   Pátému Elementu upírat   absolutorium.
Pelíšky
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.4.2010
Nesmrtelná komedie
Pelíšky je asi zbytečné   nějak podrobněji popisovat.   Snad každý je zná a viděl   a snad každý je bezmezně   miluje a plným právem.
Pelíšky jsou film,   který nejen že nestárne,   ale ještě roste. Viděl jsem   je snad po čtvrté a měl   jsem pocit, že se bavím snad   ještě lépe než po   třetí.
Dokonalé   herecké výkony, bezchybně   vykreslená atmosféra doby,   skvostné postavy, každá tak   nádherně propracovaná, že   si divák až do samotného   konce nemůže rozhodnout, kdo   že je mu vlastně   sympatičtější, kdo je ve   filmu ten nej. Silně podaný   tragický základ s velkou   mírou nadsázky.
Nesmrtelné hlášky.
Ten film je prostě plný.   Narvaný k prasknutí.   Neexistuje jediná minuta, kdy   by se divák naplno nebavil a   bránice dostává téměř   neustále mocné dávky.
Tohle je naprostý etalon   novodobé české komedie.   Tohle je film, který to   všechno odstartoval a který   se teď všichni (včetně   Hřebejka samotného) snaží   znovu napodobit. Marně...
Počátek (Inception)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 4.8.2010
Zábavná podívaná s nenaplněným potenciálem
Přidávám se na stranu   těch, kdo se v kině   královsky bavili od začátku   do konce a přesto mají z   filmu lehce rozporuplné   dojmy. Tak já si tady tak   nějak shrnu klady a zápory   jak je vidím já:

klady:
+   originální myšlenka
+ bravurní prolnutí   několika míst a dějů   současně tak, že se v tom   nikdo nemůže ztratit
+ napínavé až se tají   dech
+ brilantní   zpracování, efekty na   špičkové úrovni   nepřecházející do   Bayovského nevkusu
+   hudba

zápory:
- takové   trochu uspěchané a   nerozvedené, což ale na   druhou stranu chápu, protože   Nolan se evidentně snažil   vetknout onen rozměr "ve   snu nikdy nevíte odkud, kdy a   jak jste se ocitli tam, kde   jste" i do samotného   sdělení divákovi. Chápu,   že proto je film takový   nekompromisní, velmi přímý   a strohý bez jakéhokoliv   vysvětlení a hlubší   podstaty. Respektuji to, ač   mě to trochu mrzí. Myšlenka   snů rozhodně nabízela   bohatší potenciál.
-   slabý děj jehož nápaditost   a promyšlenost je dost   podřízena námětu filmu a   slouží vlastně jen jako   taková záminka pro   originální myšlenku. Je   hrozně znát, že zápletku   vymyslel Nolan až dodatečně   jako z nouze ctnost pro svůj   námět.
- smysl   postavy Ellen Page jsem vůbec   nepochopil. Měla být   "architektem", ale   veškeré její vytváření   šlo zcela mimo diváka a   sloužila jen jako nadhazovač   vysvětlovaček Cobba a navíc   veškerá otevřenost a   důvěra mezi nimi působila   šíleně násilně a   nepochopitelně.
-   střílečky byly ke konci už   dost otravné (zejména ty na   sněžné základně) a   akorát zdržovaly od toho   dějově podstatného.

K   "Matrixovosti"   řeknu jen tolik, že mi to   vůbec nevadilo.
Takže   asi tak. Je to dobrý film,   velmi zábavný a   originální, ale člověka   prostě zamrzí, že mohl být   daleko DALEKO lepší.
Podraz (The Sting)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 3.9.2009
Nesmrtelná klasika
Vynikající scénář,   rafinovaný příběh,   dechberoucí zvraty, to vše   hnáno kupředu famózním   hereckým koncertem snad   všech zůčastněných. Film   o malých podvodníčcích a   jejich obrovském podrazu.   Špatní proti ještě   horším. Při komplikacích   mistrovského plánu se tají   dech a celý podvod nabírá   větší a větší obrátky a   celé to graduje skutečně   fenomenálním finále, které   rozhodně patří k vrcholům   filmových zážitků.
Pokoj 1408 (1408)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.10.2009
Jedna z těch zdařilejších filmových "Kingovek"
Na Pokoji 1408 je krásně   vidět, jak nesmírně   těžké je zachytit sílu   Kingovského hororu a   přenést ji na filmové   plátno. Ne, že by toto byl   špatný film, to vůbec ne,   spíše se dá říct, že si   sebou nese "syndrom   Kingovského filmu",   který zapříčiní, že bude   pro mnoho lidí   nezkousnutelný. Ale od   začátku.
Film se   rozjíždí v čistě   hororovém (duchařském)   stylu, drobné seznámení s   hlavním hrdinou a jeho   povoláním a po chvíli se   dostáváme do Pokoje 1408   hotelu Dolphin. Musím říct,   že přibližně 15-20 minut   od chvíle, kdy se za Mikem   Enslinem zavřou dveře   výtahu ve 13. patře, jsou   skutečným hororovým   majstrštykem. Geniální   využití strachu z   neznámého, vyvolávající   skutečně silné mrazení v   zádech.
Postupem času   ale neznámo přestává být   neznámem a začíná být   jasné, o co vlastně kráčí   a film přestává být   duchařským hororem, ale   spíše jakýmsi   fantasmagorickým   psychologickým experimentem,   který mnozí odsoudí jako   "přeplácaný, zmatený   nesmysl". Těžko se jim   divit, to je právě problém   s mnoha horory natočenými   podle Kingovy předlohy. Buď   jsou o fantaskní imaginace a   psychologické přesahy   okleštěny (což je mnohem   horší) a nebo jsou pro   nezasvěcené diváky prostě   hrozně zmatené. Tohle je ten   druhý případ.
Mě   osobně nesmírně bavily obě   roviny filmu a vše jsem   vychutnával až do samotného   konce, který v danou chvíli   zanechává silný otazník,   co tím chtěl vlastně autor   říci, ale s odstupem   několika dní ho považuji za   vynikající.
Komu bych   film doporučil? V první   řadě fanouškům Kinga a v   druhé řadě lidem, kteří   maji rádi spíše tu tajemnou   duchařskou odnož hororů a   zároveň jim nebude vadit,   že tohle rozhodně není   čistokrevný horor.
Požehnání smrti (Deadly Blessing)
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 13.10.2009
Vyloženě nezajímavý krimi/thriller
Do tohoto filmu jsem šel   čistě ze zvědavosti.   Zajímaly mě první krůčky   Sharon Stone (ač téměř   žádný film s ní v hlavní   roli není mým extra velkým   favoritem) a zajímaly mě   první krůčky Wese Cravena -   ač všechny Vřískoty   považuji za nejubožejší   balast na populárním   hororovém poli a Noční   Můra mi přijde spíše   komediálně veselá, než   hororově atmosferická.   Přesto mě zajímalo, jak Wes   začínal a říkal jsem si,   že dřív byl třeba trochu   syrovější.
Mé dojmy   jsou minimálně rozpačité.   Co se Sharon Stone týče, tak   tímto filmem obrovskou   popularitu rozhodně   nezískala a je zcela   pochopitelné proč - je   prostě naprosto nevýrazná.   A co se Wese Cravena a tudíž   celého filmu týče, není to   příliš jednoduše   zařaditelné. Film kloubí   krimi, thriller a velmi   okrajově i horor, ale   podívaná to prostě není   silná. Scény vražd   nevzbuzují mrazení, spád   filmu je takový uloudaný a   jakožto thriller to celé   prostě není moc napínavé.   A tajemný vrah nevzbuzuje   zvědavost (nehledě na to,   že jeho totožnost jsem již   od půlky filmu tušil). Ne,   že by to byla nebetyčná   nuda, ale je to celé takové   průměrné, bez chuti a bez   zápachu.
Průměrný a   nezajímavý film završí   naprosto prapodivná a dosti   šokující závěrečná   scéna, která, ač je   naprosto praštěná a   působí velmi sebeparodicky,   tak aspoň vyloudí pobavený   úsměv a tudíž ji hodnotím   spíše kladně.
Profesionálové (The Profesionals)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.9.2009
These are the professionals!
Kdo z nás nemá k tomuto   seriálu silně nostalgické   pouto z dětských let, kdy   bez dechu sledoval chladného   charismatického Bodieho a   impulzivního nespoutaného   Doyla? Existují vůbec v   historii seriálové tvorby   větší sympaťáci než   Bodie, Doyle a jejich moudrý   zaměstnavatel George   "The Cow" Cowley? To   je podle mě nejmocnější   zbraň tohoto seriálu. I   kdyby byl díl sebevíc o   ničem, i kdyby byla zápletka   sebevíc nezajímavá a   řešení případu   sebenudnější, stejně bude   člověk sedět přikován k   obrazovce a s širokým   úsměvem na rtech bude   Bodiemu a Doylovi freneticky   fandit. A nutno podotknout,   že takto slabý díl navíc   celý tento seriál snad ani   nemá. Každý řešený   případ má myšlenku, má   spád, má nějaké rozuzlení   a závěrečné vyústění.   Občas jde o velkolepou   podívanou plnou akce, občas   jde o spíše poklidnou   komorní záležitost   prošpikovanou jemným   gentlemanským humorem. Ale   pokaždé jde o VELKOU   diváckou zábavu.
Psycho
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 10.9.2009
Zbytečný "remake".
Naprosto zbytečná kopie   Psycha, která se od   originálu liší jen tím,   že je barevná, že celkově   nemá ani polovinu původní   atmosféry, že Vaughn nemá   takové charisma jako Perkins   (ale špatný Bates ROZHODNĚ   není) a že scéna ve sprše   je tak trestuhodně   odfláknutá a naprosto   nefunkční (včetně toho,   že údery nožem jdou   viditelně asi 20 cm vedlě   těla), až si člověk   řiká, jestli to nebyl   nějaký zvrácený úmysl.   Jinak jde o naprosto věrnou   kopii, která absolutně nic   nového nepřináší.
Má takový film smysl?   Ne. Dávám nejnižší   hodnocení ne proto, že by to   byl až takový brak, ale   prostě proto, že ten film   nemá naprosto nejmenší   důvod k existenci.
Půlnoční vlak (The Midnight Meat Train)
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 29.9.2009
Varování pro všechny fandy hororů:
NEKOUKAT!!! :)))
Horor,   jehož příběh je laciná   ptákovina vycucaná z prstu a   jehož scénář je plný do   očí bijících nesmyslů,   nutně potřebuje dva aspekty:   atmosféru a syrovost. Divák   musí být pohlcen, mírně   šokován a znechucen, musí   být pořádně vystrašen a   přikován do křesla. Musí   mít pocit silného zážitku   ať už příjemného nebo   nepříjemného, hlavně   silného.
A to je   přesně to, kde tento film   selhává na plné čáře.   Atmosféra ještě budiž,   Leon fotografuje výhradně v   noci a noční město je   zachyceno velmi solidně,   problém nastává ve chvíli,   kdy se dostáváme do   epicentra dění - do vagónu   metra. Pokud vím, tak vagóny   Newyorského metra rozhodně   nejsou takto nádherně   čisté, vycízené a jejich   naleštěný chrom se   nebliští jako zrcadlo -   jinými slovy, Newyorské   metro rozhodně není   digitálně vytvořený   chromový palác. :) Stejně   tak jsou na tom i gore   sekvence, plně CGI, plně   digitalizované, plně   umělé. Syrovost nula,   uvěřitelnost nula,   intenzivita a tíživý dopad   na diváka nula. Ukažte mi   jediného hororového fandu,   který má něco takového v   oblibě. :)
Herecké   výkony řekněme standardní.   Vinnie Jones není špatný,   ale vyložené mrazení po   celém těle rozhodně   nevyvolává. Není tak   tajemný a zlověstný, jak by   měl být. I když těžko   přisuzovat vinu jen jemu.   Osobně si myslím, že kdyby   nebyl obklopen takovým CGI   cirkusem, sálala by z jeho   postavy MNOHEM větší   síla.
Film se   pokouší i o nějaké   rozuzlení, které ovšem   příběhu bere ty poslední   střípky zemitosti a   uvěřitelnosti a sráží ho   kamsi k béčkovým sci-fi   ptákovinám.
Semtam   jsem se trochu bavil,   vyložená nuda a mizérie se   nedostavila, tudíž   absolutní nula nepřichází   v úvahu, ale nějaké   vyložené kvality u Midnight   Meat Train určitě   nehledejte.

TV Program

ČT1 - AZ-kvíz (1997) [TV pořad]

17:15 - 17:40

13 minut již uběhlo
12 minut zbývá do konce

ČT2 - Plavba za ledem

16:55 - 17:50

33 minut již uběhlo
22 minut zbývá do konce

NOVA - Odpolední Televizní noviny (20...

17:00 - 17:30

28 minut již uběhlo
2 minut zbývá do konce

Prima - Inkognito (2021) [TV pořad]

16:40 - 17:55

48 minut již uběhlo
27 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190566
Osobností: 697848
Fotografií: 763974
Plakátů: 376593
Obsahů a biografií: 178281
foto

Komerční sdělení

Filmová škola

Staňte se hercem, herečkou.

foto

Poslední komentáře

Body Bags - Historky z márnice (...

Body Bags - Historky z márnice
Proč tak nízký hodnocení   na jiných stránkách? Dyť   je to celkem velká kultovní   klasika devadesátek...

Autor: svitani

Sud (1998) [TV epizoda]

Sud
Spíš nadprůměrnej díl,   ale pobavilo duo Ničitel &   Vraceč určitě   přejmenování Kelso na Blbso   to mě rozbilo! Holt párty se   sudem piva se nakonec vyvinula   drobek jinak.

Autor: FLA | Hodnocení: 7 / 10

Erikova první práce (1998) [TV e...

Erikova první práce
Díl začne normálně, pak to   jede na plný plyn. Poté co   Eric Forman získá práci ve   Fatso Burger a nemá na nic   čas, nestíhá ani párty   více >

Autor: FLA | Hodnocení: 8 / 10

Santa je úchyl! (2003)

Santa je úchyl!
Tohle opravdu není pro   diváky, kteří nezvládají   drsnější a svéráznější   humor, který se ještě   navíc opírá o vánoční   atmosféru. Období, více >

Autor: Karius | Hodnocení: 8 / 10

Etiketa (2004) [TV seriál]

Etiketa
Opravdu hodně povedený a   hlavně velmi užitečný   dokumentární cyklus o tom,   co by měl vědět každý z   nás, ale většina z nás to   buď neví, více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 9 / 10